۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
زلزله در شهرستان رزن یک مصدوم برجای گذاشت
رئیس اورژانس کشور:

زلزله در شهرستان رزن یک مصدوم برجای گذاشت

همدان - رئیس اورژانس کشور گفت: زلزله ۵.۴ ریشتری قزوین - همدان که بعدازظهر شنبه به وقوع پیوست در شهرستان رزن یک مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین مرز استان‌های قزوین و همدان - حوالی آوج را لرزاند.

این زلزله که در ساعت ۱۵ و ۷ دقیقه بعد از ظهر امروز شنبه سوم آبان ۹۹ به وقوع پیوست در مناطق همدان، فامنین، کبودرآهنگ و رزن حس شد.

فرماندار رزن بابیان اینکه خسارت مالی و جانی از زمین‌لرزه در شهرستان رزن گزارش نشده است؛ اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده و اوضاع تحت کنترل است.

سیدرضا سلامتی اضافه کرد: اورژانس نیز در آماده باش قرار گرفته و اعزام تیم های امدادی را انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: تا این لحظه خبری از خسارت‌ها گزارش نشده است.

رئیس اورژانس کشور نیز در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: تا این لحظه یک نفر در شهرستان رزن به دلیل فرار و ترس ناشی از زلزله مصدوم شده است.

پیرحسین کولیوند گفت: چند منزل در روستاهای نزدیک به منطقه زلزله زده نیز دچار ترک‌های جزئی شده اند.

فرماندار همدان نیز اظهار کرد: تا این ساعت هیچگونه خسارتی به واحدهای مسکونی و تجاری مناطق شهری و روستایی شهرستان همدان ناشی از زلزله آوج  گزارش نشده است.

حسین افشاری با تاکید بر اینکه آماده‌باش کامل در مجموعه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران شهرستان همدان وجود دارد ؛ بیان کرد: گروه‌های ارزیاب و عوامل هلال‌احمر نیز در آماده‌باش کامل هستند.

سخنگوی اورژانس پیش بیمارستانی استان همدان نیز مطرح کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت و یا آسیبی به شهر و شهروندان وارد نشده و تنها ترس و تنش عصبی دلیل تماس شهروندان با اورژانس بوده است.

علی اولیا سمیع ادامه داد: اعزام تیم‌های امدادرسانی به استان قزوین تنها مشروط بر درخواست تهران از اورژانس همدان است و تا این ساعت درخواستی از تهران به دست ما نرسیده است.

کد خبر: ۴۹٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha