۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
بازار کف حمایتی تکنیکال خود را از دست داده است/ احتمال رسیدن به شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی/ شرطی‌سازی بورس اشتباه بود
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار؛

بازار کف حمایتی تکنیکال خود را از دست داده است/ احتمال رسیدن به شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی/ شرطی‌سازی بورس اشتباه بود

میرعلمی، کارشناس بورس معتقد است با توجه به وضعیت انتخابات آمریکا نمی‌توان انتظار ورود پول به بازار سرمایه قبل از تاریخ ۱۳ آبان را داشت.

محمد عزیز محمدی؛ بازاربورس امروز و در اولین روز کاری آبان ماه نیز به سیر نزولی خود ادامه داده و شاخص کل بیش از ۳۸ هزار واحد ریخت  و به میزان یک میلیون و ۳۷۴ هزار واحد رسید تا روند نزولی خود را حفظ کرده باشد. 
در همین راستا سیدهادی میرعلمی تحلیلگر چارتیست و بنیادی بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار درباره این سیر نزولی بورس گفت: متاسفانه بازار سرمایه با افتی که امروز داشت از لحاظ تکنیکال کف حمایتی خودش را از دست داد؛ چیزی که با توجه به بررسی شواهد و  داده‌ها نسبت به مدت مشابه سال ۹۲ احتمال کمی داشت چرا که وضعیت بازار نسبت به سال ۹۲ شرایط بهتری را داشت. 

انتظار برای شاخص یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد
میرعلمی با بیان اینکه بازار روند سیر کف حمایتی خود را از دست داده افزود: با این اتفاق به نظر می رسد شاخص در چند روز باقی مانده به انتخابات آمریکا به همین روند ادامه داده و به حدود همان احتمال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی برای شاخص نزدیک شود. 

بایدن یا ترامپ، مسئله این است
تحلیلگر بنیادی بازار سرمایه با اشاره به اینکه اگر بایدن در انتخابات رای بیاورد چه اتفاقی خواهد افتاد تشریح کرد: اگر در انتخابات آمریکا در تاریخ ۱۳ آبان ماه جو بایدن دموکرات رای بیاورد با توجه به تحلیل هایی که نشان از افت شاخص پس از رای آوردن بایدن داشته است؛ باید گفت که بازار افت خود را کرده و اگر این مسئله پیش بیاید دیگر خیلی اثر منفی روی بازار نخواهد گذاشت، به بیان دیگر بورس اصلاح خود را پیش‌خور کرده و اصلاح را قبلا انجام داده است.

بورس بحرانی شده است
میرعلمی در ادامه با بحرانی و قرمز دانستن وضعیت بازار سرمایه گفت: متاسفانه به لحاظ تکنیکال و حتی ارزش قیمتی بازار شرایط مناسبی ندارد و طرح‌هایی نظیر کمک به بازار از طریق اختصاص درصدی از صندوق توسعه ملی هم کمکی به بهتر شدن روند بازار نخواهد کرد و البته از سوی دیگر باعث افزایش پایه پولی و تورم در کشور می شود که در این شرایط اصلا مناسب اقتصاد کشور نیست. 

شرطی سازی بورس اشتباه بود
کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از این گونه طرح ها آن ها را به نوعی شرطی سازی بازار دانست که وقتی خبرش اعلام می شود و بازار امید کاذبی را تجربه می کند در صورت تکذیب یا عملیاتی نشدن آن اثرات منفی خیلی بیشتری را متوجه بازار سرمایه و اقتصاد کشور خواهد کرد. 

انتظار رویش بود نه ریزش
این تحلیلگر اضافه کرد: بازار نیز مانند بیشتر کارشناسان و تحلیل گران بازار معتقد است که سرمایه گذار دارای سرمایه خوب در این شرایط به بازار نخواهد آمد و صف های فروش ایجاد شده که بسیار هم زیاد است باعث نامتعادل شدن بازار و البته ریزش ارزش سهام های موجود خواهد بود که احتمالا باعث توقف شاخص در همین حدود کنونی برای یک مدتی می شود. 
میرعلمی در پایان با بیان اینکه قبل از این تصور می شد که خط سیر شاخص به سمت بالا شکسته شود اما امروز دقیقا برعکس اتفاق افتاد گفت: شرایط بازار بسیار شرایط سخت و منفی برای سهامداران خرد خواهد بود و باید برای سرمایه گذاری خوب اندکی صبر کرد.

کد خبر: ۴۹٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha