۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
نیروی انتظامی دلیل قیمت کاهشی ارز و طلا در روزهای اخیر بود
نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

نیروی انتظامی دلیل قیمت کاهشی ارز و طلا در روزهای اخیر بود

کشتی آرای، نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر کاهش قیمت طلا را در هفته گذشته به یک شوک تشبیه کرد و نیروی انتظامی و برخی اقدامات بانک مرکزی را دلیل این افت قیمت عنوان کرد.

به گزارش بازار، محمد کشتی آرای در رابطه با دلایل کاهش و افزایش قیمت طلا در هفته اخیر اظهار کرد: چندی پیش شوک جدی به طلا وارد شد و قیمت آن کاهش یافت.

وی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی و نیروی انتظامی در جلوگیری از معاملات کاغذی گفت: این دو منجر به کاهش قیمت ارز و نیز کاهش شدید قیمت طلا و سکه شد که برای ۳۶ ساعت ادامه یافت.

کشتی آرای با اشاره به افت بیش از دو میلیونی سکه در هفته گذشته گفت: از روز ۴ و ۵ شنبه قیمت‌ها مجدد سیر صعودی یافت و حتی روز جمعه با وجود تعطیل بودن بازار، سکه و طلا رو به کاهش گذاشت دلیل نیز کاهش قیمت ارز بود.

وی همچنین قیمت تمام سکه را برای امروز ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تخمین زد.

کشتی آرای افزود: کسانی که در اقتصاد دست دارند، فاقد اتفاق نظر هستند و البته یکی از عمده ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت طلا، همین ارز است.

وی نوسانات قیمت جهانی را نیز دارای تاثیرگذاری در بازار طلای داخل دانست و گفت: بیشترین عامل، قیمت ارز است و اقدامات نیروی انتظامی و پلیس اقتصادی اگر به یک هفته خلاصه شود، تعادل بازار طلا و ارز نیز موقتی خواهد بود.

در ادامه هاشم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر سخنان کشتی آرای را چنین پی گرفت: افزایش قیمت انس جهانی بی اثر از انتخابات ریاست جمهوری یا رفتارهای دو نامزد ریاست جمهوری امریکا نیست.

وی همچنین برخورد نیروی انتظامی در روز جمعه با یکسری افراد خاطی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بارها قرار بود این اتفاقات بیفتد تا هفته نیروی انتظامی تا کاری که باید در بازار طلا، صورت گرفت.

محمدولی افزود: بانک مرکزی سعی دارد قیمت طلا را به آرامش اصلی برساند که یکی از آن‌ها اجرای تعهدات در بازار ارز است تا عرضه و تقاضا را تنظیم نماید.

وی ادامه داد: بانک مرکزی می‌خواهد آرامش را به بازار طلا باز گرداند ولی نمی‌دانیم چه روزی این کار عملی شود.

محمدولی گفت: اگر اتاق‌های معاملاتی در فضای مجازی ایجاد نشود، طبیعتا می‌توانیم بازار را رو به کاهش ببریم.

کد خبر: ۴۹٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha