۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کاهش ٢۶ درصدی مصرف بنزین در استان سمنان/ افزایش ١۶.۵ درصد مصرف گاز سی‌ان‌جی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ٢۶ درصدی مصرف بنزین در استان سمنان/ افزایش ١۶.۵ درصد مصرف گاز سی‌ان‌جی

شاهرود - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود با بیان اینکه پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین طی یک ماهه گذشته شاهد کاهش ٢۶ درصدی مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم، گفت: در این راستا همچنین ١۶.۵ درصد نیز افزایش مصرف گاز سی‌ان‌جی را داشته‌ایم.

محمدرضا عرب عامری در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به تخصیص سهمیه‌های بنزین برای خودروهای سواری و عمومی، تأکید کرد: آمار تاکسی‌های اینترنتی سراسر کشور به‌واسطه سیستم آنلاینی که دارند خیلی سریع به شرکت نفت اعلام شد اما اعطای سهمیه بنزین به این تاکسی‌ها طبق تفاهم‌نامه‌ها به شکل پرداخت هزینه خواهد بود.

وی افزود: به تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزینی جداگانه داده نمی‌شود اما شماره کارت‌بانکی از آن‌ها دریافت می‌شود که دولت برایشان هزینه بنزین سهمیه‌شان را واریز می‌کند به این شکل این تاکسی‌ها هم از سهمیه بنزین بهره‌مندمی شوند.

سهمیه خودروهای عمومی اصلاح شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بابیان اینکه تمام جایگاه‌های سوخت استان سمنان به سیستم برخط و یکپارچه متصل هستند و تمام تغییرات به‌طور خودکار بر روی سامانه بارگذاری می‌شود، بیان داشت: این شرکت تنها مجری سهمیه‌های بنزین است و در تصویبان تا کارگروه‌هایی هستند که ما در آن نقشی نداریم.

عرب عامری بابیان اینکه در شامگاه ۲۳ آبان ماه که تعرفه قیمت بنزین تغییر کرد در سطح جایگاه‌های استان وضعیت خوبی حکم‌فرما بود، بیان داشت: جایگاه‌های سوخت استان بدون هیچ مشکلی توانستند کار خود را در قبال سوخت‌رسانی به خودروها انجام دهند و حتی مشکلاتی که در ادوار مختلف شاهد بودیم هم این دوره بروز نکرد.

وی بابیان اینکه برخی خودروهای عمومی با مشکل سهمیه مواجه شده بودند، گفت: این دست خودروها که غالباً هم خودروهای عمومی بودند برای عدم تخصیص سهمیه مازاد بنزین برای خودروهایشان به مشکل برخورد کرده بودند که با ورود به ماه بعد مشکل این افراد نیز رفع و سهمیه‌هایشان کاملاً اعمال شد.

مصرف بنزین در استان سمنان کاهش یافت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود همچنین با ابراز اینکه ٢۶ میلیون لیتر بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین در سطح استان سمنان مصرف شده است، گفت: این رقم در سال قبل و در همین بازه زمانی ٣۶ میلیون لیتر برای بنزین بوده است.

عرب عامری در خصوص مصرف سی‌ان‌جی نیز با بیان اینکه قبل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین روزانه ٢٩٠ متر مکعب مصرف سی‌ان‌جی داشتیم که بعد از اجرای طرح به ٣۵٠ متر مکعب رسیده است.

وی تصریح کرد: در یک ماهه گذشته و پس از از اجرای طرح شاهد کاهش ٢۶ درصدی مصرف بنزین نسبت به سال قبل بودیم و همچنین در این راستا ١۶.۵ درصد نیز در مصرف گاز سی‌ان‌جی افزایش داشته‌ایم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود بابیان اینکه کاهش مصرف بنزین با احتساب هشت درصد افزایش نرم بنزین به ۳۲ درصد نیز خواهد رسید که رقمی قابل‌توجه محسوب می‌شود، گفت: با توجه به قیمت مناسب سی ان جی و افزایش قیمت بنزین شاهد استقبال بیشتر مردم از این سوخت گازی هستیم. گفت: ۴۲ جایگاه سی ان جی در سطح استان سمنان وجود دارد که به‌جز دو مورد که مشکلات استانداردسازی دارند مابقی به مردم خدمات می‌دهند و لذا سمنان در زمره دو استان برتر درزمینهٔ سرانه سی ان جی به جمعیت است.

کد خبر: ۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha