۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
 برنامه فرابخشی صادرات در مازندران تدوین شد
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران:

برنامه فرابخشی صادرات در مازندران تدوین شد

ساری- گلچوب، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: برنامه های فرابخشی جهش صادرات برای رونق بخشی تولید در استان تدوین شده است.

مهدی گلچوب در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تدوین و تهیه برنامه فرابخشی جهش صادرات در مازندران اظهار داشت: توسعه صادرات و بازاریابی محصولات از اهداف این برنامه صادراتی است.

وی با بیان اینکه دو موضوع در صادرات را پیگیری می کنیم، افزایش صادرات از گمرکات استان را از جمله اهداف بیان کرد و گفت: همچنین افزایش صادرات محصولات استان دیگر برنامه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اظهار اینکه در قالب برنامه دوم، افزایش صادرات محصولات استان حتی از دیگر گمرکات نیز پیگیری می شود، یادآور شد: در قالب تدوین برنامه صادراتی طی سال گذشته شاهد افزایش صادرات مرکبات و کیوی در استان بودیم.

گلچوب همچنین درباره عدم تحقق برنامه صادراتی استان طی سال گذشته اظهار داشت: تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده کار را برای نقل و انتقال ارز سخت و مشکل کرده است و از سوی دیگر بروز کرونا نیز مشکلات را دامن زده است.

وی، بحث انتقال ارز را مسئله سراسری بیان کرد و گفت: امیدواریم با اجرای برنامه های صادراتی شاهد افزایش ارزآوری برای استان باشیم.

طبق آمار طی نیمه اول سال جاری بیش از ۳۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از استان صادر شده است.

کد خبر: ۴۹٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha