۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
فعالیت ۱۰درصدی واحدهای تولیدی در استان گلستان/ تعطیلی کارخانه‌های تولید «رب گوجه فرنگی» و «پنبه»
نماینده مردم علی آباد کتول در گفتگو بازار مطرح کرد:

فعالیت ۱۰درصدی واحدهای تولیدی در استان گلستان/ تعطیلی کارخانه‌های تولید «رب گوجه فرنگی» و «پنبه»

نوروزی، نماینده مردم علی آباد و کتول در مجلس ظرفیت های راکد صنایع در حوزه انتخابیه خود را تشریح کرد.

رحمت الله نوروزی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به ظرفیت های راکد صنایع در کشور گفت: در حال حاضر حوزه صنعت در استان گلستان، مازندران، گیلان خرده پا است.

وی تأکید کرد: این استان به قطب کشاورزی شناخته شده می شود و متأسفانه واحدهای تولیدی در این استان با ۱۰ درصد ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم علی آباد کتول اظهار داشت: باید تسهیلات به بخش صنعت تزریق شود و در حال حاضر نگاه ما بر این است که بتوانیم در راستای جهش و رونق تولید اقدامات خود را به پیش ببریم.

وی اظهار داشت: ما درصدد این هستیم که واحدهای صنعتی جدید ایجاد کنیم لذا اولویت اول ما در استان گلستان پرداختن به حوزه کشاورزی است تا صنایع مرتبط با کشاورزی در این استان قوت بگیرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس بیان داشت: اکثریت واحدهای صنعتی ما در علی آباد کتول در حوزه صنایع تبدیلی است که کارخانجات رب گوجه فرنگی و پنبه از جمله آنهاست که متاسفانه امروز در تعطیلی به سر می برند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کارخانه دشت کمالان پنبه تولید نمی شود و این کارخانه تعطیل است، بیان داشت: یکی از دلایل تعطیلی این کارخانه به سیاست های غلط مسئولین در گذشته پیرو واردات بی رویه معطوف می شود.

وی تأکید کرد: ما در سال ۵۷، ۱۵۷هزار هکتار کشت پنبه در گلستان داشتیم و در آن مقطع گرگان را به سرزمین طلای سفید می شناختند که متأسفانه امسال کشت پنبه در گلستان و گرگان به ۲۰ هزار هکتار کشت رسیده است.

کد خبر: ۴۹٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha