۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
سرپرست وزارت جهادکشاورزی کشتارگاه مرغ پیرانشهر را افتتاح کرد

سرپرست وزارت جهادکشاورزی کشتارگاه مرغ پیرانشهر را افتتاح کرد

به مناسبت دهه فجر کشتارگاه صنعتی مرغ با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسوولان استانی و محلی در پیرانشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد، علیرضا رفیعی‌پور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان دامپزشکی کشور روز شنبه در آیین افتتاح کشتارگاه صنعتی طیور پیرانشهر با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ۱۲ کشتارگاه مرغ دارد که ساعتی ۳۶ هزار قطعه کشتار می‌کند، گفت: این استان با برخورداری از ۶ کشتارگاه  A پلاس کشور رتبه نخست این واحدها را به خود اختصاص داده‌است .
علیرضا رفیعی‌پور با اشاره به اینکه ۲۸۰ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح کشور فعال است، اظهار داشت: تنها ۶۰ کشتارگاه از این تعداد به خط ۲ یا همان سیستم اتوماتیک مجهز است .

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین کشتارگاه طیور را مهمترین حلقه زنجیره صنعت طیور دانست و بیان کرد: رکورد تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن مرغ در کشور زده شد و رتبه ۹ دنیا را در تولید مرغ داریم.

وی با بیان اینکه نباید به حوزه طیور تک‌بعدی نگاه شود، افزود: طی ۲ سال اخیر، سازمان دامپزشکی طرح‌های ملی متعددی را جهت کمک به مدیریت بهداشتی به بخش تولید و بازار ارائه داده‌است.

رفیعی‌پور گفت: ظرفیت این کشتارگاه صنعتی مرغ که با صرف ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث شده، چهار هزار قطعه در ساعت است و با بهره‌برداری از آن برای ۱۰۰ نفر از جوانان به صورت مستقیم اشغال ایجاد می‌شود.

مسوولان پس از افتتاح این کشتارگاه در آیین افتتاح طرح‌های گازرسانی به روستاهای هورابید، قبه، هابلس و عثمان‌آباد این شهرستان با هشت میلیارد ریال هزینه نیز حضور یافتند و مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی این وعده را داد که پیرانشهر تا ابتدای سال ۱۴۰۰ به شهرستان سبز تبدیل شود.

قرار است در سفر روز جاری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به آذربایجان‌غربی، ۵۲۶ طرح بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره‌برداری برسد.

این طرح‌ها شامل ۴۲۳ طرح در بخش آب و خاک، ۴۵ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۳۱ طرح عشایری، هشت طرح در زیربخش صنایع تبدیلی و غذایی، ۶ طرح تحقیقاتی، پنج طرح در زیربخش تولیدات دامی، ۲ طرح در زیربخش تولیدات گیاهی و همچنین پنج طرح در زیربخش تعاون روستایی و یک طرح شیلاتی است.

با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و ۲۵۱ نفر در آذربایجان‌غربی به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۴٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha