۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
اخذ تسهیلات برای سرمایه گذاران بخش معدن تسهیل شد
استاندار آذربایجان شرقی:

اخذ تسهیلات برای سرمایه گذاران بخش معدن تسهیل شد

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تسریع و تسهیل اخذ تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران بخش معادن، گفت: قبول پروانه بهره برداری معدن به عنوان وثیقه برای اخذ تسهیلات انگیزه بسیار مهمی برای سرمایه گذاران است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز پنج شنبه در جلسه معادن استان افزود: کسانی که دارای پروانه معدن هستند و مدت پروانه به اتمام رسیده است در صورتی که در این مدت اقدام به اکتشاف و بهره برداری نکرده اند با آنها به جد برخورد خواهد شد و پروانه آنها لغو می شود.

وی، ادامه داد: در اتباط با معدن مس سونگون مقرر شد طبق قانون تخفیف ۲۰ درصدی برای مالیات مجمتع اعمال شود و برای توسعه زیرساخت های معدن، شهرستان و استان هزینه شود.

پورمحمدی گفت: با توجه به اینکه سهام دار اصلی شرکت زرین داغ آستارکان با ۷۵ درصد سهام خارجی است، بایستی بررسی شود آیا منع قانونی برای واگذاری معدن اندریان به این شرکت به عنوان بهره بردار معدن وجود داشته است.

وی ادامه داد: باید یک تیم ویژه جهت بررسی دقیق در خصوص اینکه آیا واگذاری قانونی بوده و اینکه آیا شرکت به تعهدات خود در خصوص حفاظت و صیانت از طبیعت عمل کرده است تشکیل شود .

استاندار آذربایجان شرقی گفت: سازمان های مسوول باید در خصوص مشکلات معدن اندریان بررسی دقیق انجام داده و اعلام نظر کنند .

کد خبر: ۴۹٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha