۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
 ۴ هکتار نهال کاری در معدن سرب و روی انگوران انجام شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:

۴ هکتار نهال کاری در معدن سرب و روی انگوران انجام شد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، گفت: در فاز اول چهار هکتار نهال کاری در معدن سرب و روی انگوران انجام شده است.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح احیاء و بازسازی معادن سرب و روی انگوران، گفت: این طرح در دیگر معادن استان زنجان  هم عملیاتی می شود.  

وی با بیان اینکه با همت کارشناسان منابع طبیعی استان‌ زنجان توانسته جزو استان های اول در تولید نهال ارس شود، اظهار کرد: نهال های تولید شده ارس در منطقه انگوران نیز کشت شده تا شاهد بازسازی این منطقه باشیم.  

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، با بیان اینکه برای اولین بار در دنیا زمینه زیست محیطی و منابع طبیعی معدن سرب و روی زنجان را احیا کردیم، گفت:  یکی از اهداف که دنبال می  کنیم احیای معادن استان است و این کار نو و شاخص در کشور است.  

آقاجانلو تاکید کرد: در فاز اول چهار هکتار نهال کاری در معدن سرب و روی انگوران انجام شده و در چند فاز هم در سال جاری انجام می شود.

وی با بیان اینکه احیا و بازسازی ۱۷ هکتار از دمپهای باطله را خواهیم داشت، ابراز داشت:  نهال های مختلف در این معدن کاشته خواهد شد و حفظ و احیای این معدن باعث شده تا معدن انگوران به عنوان اولین معدن گردشگری ایران تبدیل شود.  

کد خبر: ۴۹٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha