۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۷
استریم سازی مستقیم  فیلم و بازی بر روی نمایشگر تلویزیون ها امکان پذیر شد
معرفی کروم کست گوگل ۲۰۲۰

استریم سازی مستقیم فیلم و بازی بر روی نمایشگر تلویزیون ها امکان پذیر شد

کروم کست ها یک ابزار بسیار مفید برای تماشای فیلم، عکس، بازی آنلاین و همچنین جستجوی محتویات وب سایت ها هستند. در واقع، این ابزار های هوشمند یک وسیله کاربردی برای استریم سازی محتویات گوشی یا کامپیوتر بر روی نمایشگر تلویزیون ها و کسب یک تجربه لذت بخش هستند.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: روزی روزگاری تماشاکردن تلویزیون تنها شامل یک ریموت  کنترل، یک دکمه روشن و خاموش  و سپس بالا و پایین کردن در بین کانال های محدود شبکه های کابلی  بود. در واقع همین سادگی یکی از تفریحات لذت بخش هر فردی به حساب می آمد؛ اما امروزه با گسترش حجم داده ها، تغییر و تنوع در سلیقه افراد، و نامحدود بودن وسعت اینترنت انتظارات بیشتری از تلویزیون های  خانگی می رود.

حقیقت امر این است که  بسیاری از افراد دیگر از تلویزیون به عنوان یک پدیده سرگرم کننده استقبال نمی کنند ، به طوری که در طول شبانه روز  زمان  بیشتری را در گوشی های همراه و کامپیوتر های شخصی صرف می کنند. به یقین، گسترش و پیشرفت تکنولوژی های گوشی های هوشمند و رایانه ها  متصل به شبکه های اینترنتی یکی از دلایل اصلی کاهش محبوبیت تلویزیون  در بین مخاطبین است. با شروع این تغییرات،  کمپانی های  تولید کننده تلویزیون به دنبال  تغییر شرایط حاکم بر محصولات خود بودند، و به جرات می توان گفت به موفقیت های چشمگیری در هوشمند سازی نمایشگر های خانگی  دست یافته اند.

یکی از ابزارهای هوشمند سازی نمایشگر های خانگی، کروم کست ها هستند که به راحتی با اتصال به تلویزیون ها  دنیایی از سرگرمی  را به مخاطب عرضه می کنند. کروم کست ها با ایجاد اتصال با گوشی همراه و یا کامپیوتر ، نمایشگر های ساده را به یک مرکز سرگرمی و محتویات وب سایت ها تبدیل می کنند. کروم کست ۲۰۲۰ شرکت گوگل اخیرا به بازار روانه شد و دنیایی از تجربیات لذت بخش را به کاربران خود ارائه کرد. در ادامه این گزارش به بررسی این محصول جدید ۵۰ دلاری گوگل خواهیم پرداخت.

کروم کست گوگل مدل ۲۰۲۰
کروم کست گوگول  ورژن پیشرفته  مدل های قبلی این کمپانی است؛ این مدل برخلاف گزینه های قبلی دارای یک ریموت کنترل جهت دسترسی آسان به نمایشگر تلویزیون است  و بعلاوه امکان اجرای گوگل تی وی بر اندروید  تی وی  را فراهم آورده است. این دستگاه به عنوان یک فرستنده میانجی مابین نمایشگر و منبع تامین کننده عمل می کند؛ به گونه ای که نوع برنامه مد نظر اعم از ویدیو، بازی و  موتور جستجو را از منبع  ارسالی (گوشی هوشمند  ، کامپیوتر) دریافت کرده  و بر روی مانیتور بزرگتر به نمایش می گذارد.

گفتنی است، ریموت کنترل این مدل دارای طراحی بسیار ظریف و نسبتا کوچک است، برای ایجاد  اتصال از دو تکنولوژی بلوتوث و سیگنال مادون قرمز یا IR  بهره می برد. بر روی  کنترل کروم کست  دکمه پخش شبکه نتفلیکس، دکمه اتصال به یوتیوب، دکمه گوگل ، کنترل صدا و دکمه اینپوت  وجود دارند.

چگونگی اتصال به تلویزیون
کروم کست دارای سه خروجی  HDMI، CEC، USB است و ازدو طریق قابل شارژ است؛ اولین روش تغذیه از طریق کابل USB   و آداپتور اتصال به برق و دومین روش اتصال به تلویزیون  است. البته لازم به گفتن است که شارژ از طریق خروجی USB   تلویزیون بسیار کند و زمان بر است. کروم کست را می توان به  چند روش کنترل و به مرحله عملیاتی در آورد؛ اتصال به تلویزیون و کنترل از طریق گوشی  هوشمند و یا کامپیوتر ، دومین روش استفاده از ریموت کنترل که از نقاط قوت این مدل در مقایسه با سایر مدل های قبلی است.    Chromcast Google  با قابلیت پشتیبانی از باند ۲٫۵ گیگاهرتز و هم از باند ۵ گیگاهرتز امکان  انتقال  داده با بالاترین سرعت را ممکن ساخته است.

سیستم  عامل های پشتیبانی شده
کروم کست گوگل دارای یک سیستم عامل جهت انتخاب  محتوا برای تماشا کردن است. چندین سیستم عامل برای این دستگاه پشتیبانی شده اند که شامل ویندوز ۷ و بالا تر، مک  ۱۰.۷ و ios ۶.۰  و بالاتر می باشد؛ همچنین  این  پلت فورم دارای وضوح تصویر با کیفیت خروجی ۱۰۸۰  پیکسلی و عدم افت کیفیت تصاویر در هنگام انتقال از دستگاه مبدا به نمایشگر تلویزیون است. یکی دیگر از ویژگی های بارز  این دستگاه حافظه ذخیره سازی نسبتا خوب و قدرت پردازش سریع است.

مراحل نصب کروم کست گوگل
- برای شروع لازم است دانگل را به تلویزیون وصل کنید و با دکمه سفید پاور بر روی ریموت کنترل دستگاه را روشن کنید.

- برروی گوشی هوشمند خود نرم افزار Google Home app را دانلود و یک حساب کاربری باز کنید و اطلاعات  درخواست شده را وارد نمایید.

- برای  نرم افزار نصب شده امکان دسترسی به مکان یابی گوشی همراه را فراهم  می آورید.

- بارکد نمایش داده شده برروی نمایشگر را از طریق Google Home app اسکن کنید.

- از طریق شبکه Wi-Fi کروم کست را به اینترنت متصل نمایید.

- برنامه ها ی مورد نظر از جمله Netflix، YouTube TV، Disney و سایر برنامه های ارائه شده مد نظر را انتخاب نمایید.

- برای دسترسی به انواع محتویات بر روی نمایشگر، برروی گزینه کست cast  کلیک کنید و گزینه همگام سازی با قابلیت  Google home را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل ساده شما می توانید به مجموعه ای از برنامه های متنوع با کیفیت Full HD  دسترسی پیدا کنید.

کد خبر: ۴۹٬۱۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha