۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اجرای طرح زراعت چوب اختصاص می یابد
رئیس مرکز جنگل های کشور:

۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اجرای طرح زراعت چوب اختصاص می یابد

زنجان- رئیس مرکز جنگل های کشور،با بیان اینکه در کشور به تولید چوب نیاز داریم، گفت: ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اجرای طرح زراعت چوب اختصاص خواهد یافت. 

به گزارش خبرنگار بازار، فریبر غیبی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه بازسازی و احیای معدن سرب و روی انگوران در جمع خبرنگاران، گفت: طی سال جاری ۳۰ هزار هکتار جنگل‌کاری اقتصادی و مشارکتی در سراسر کشور انجام می شود. 

وی اظهار کرد: توسعه جنگل کاری در دستور کار است و هدف از اجرای این طرح تامین سلامت  جامعه می باشد. 

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: یکی دیگر از برنامه هایی که در اولویت کاری سازمان جنگل ها قرار گرفته احیای جنگل ها و مراتع سوخته است و طرح احیا و توسعه در مراتع و جنگل هایی که به دلایل مختلف در آتش سوخته اند زودتر از دیگر مناطق اجرا خواهد شد. 

غیبی با بیان اینکه در کشور به تولید چوب نیاز داریم، ابراز کرد: ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور به اجرای طرح زراعت چوب اختصاص  خواهد یافت. 

وی گفت: در راستای افزایش فضای سبز نیز ۶۸ هزار هکتار جنگل‌کاری با بذر و نهال اجرا می شود که اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین  می شود. 

رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه استان زنجان در اجرای طرح احیا و بازسازی معادن پس از فرآوری از جمله معدود استان هایی است که سریع تر از بقیه استان ها این طرح را در معدن سرب و روی انگوران به مرحله اجرا درآورده است، تصریح کرد: در معدن سرب و روی انگوران نهال های ارس، زرشک و شیر خشت کشت شده است و  این یک اقدام بسیار خوب است. 

کد خبر: ۴۹٬۱۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha