۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
سن ۷۰ سال، برای درخواست بازنشستگی پیش از موعد
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مطرح کرد

سن ۷۰ سال، برای درخواست بازنشستگی پیش از موعد

شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: بیمه شدگانی که خواهان بازنشستگی با ۱۰ سال سابقه هستند، در ۷۰ سالگی می‌توانند بازنشسته شوند.

به گزارش بازار، علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: بیمه شدگانی که ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی دارند و ۷۰ ساله هستند با ۱۰ روز می‌توانند بازنشسته شوند، در غیر این صورت سن بازنشستگی صندوق بیمه اجتماعی ۶۵ سال است که بازنشستگان با ۲۰ روز سابق، حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

شیرکانی درباره مبلغ حقوق بازنشستگانی که با ۱۰ روز سابقه بازنشسته می‌شوند گفت: یک سوم سطح درآمدی که بیمه شده برای خود تعریف کرده و بر مبنای آن حق بیمه پرداخت کرده است، بر همان مبنا حقوق بازنشستگی دریافت می‌کند.

شیرکانی اظهار داشت: حقوق بازنشستگان در سطح ۸ صندوق بیمه روستاییان و عشایر، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است و افراد خواهان بازنشستگی زودتر از موعد (۱۰ سال سابقه بیمه پردازی) با یک سوم این مبلغ بازنشسته می‌شوند، اما اگر بیمه شده ۱۵ سال سابقه و ۶۵ سال سن داشته باشد می‌تواند با دو سوم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بازنشسته شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه سن ورود به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از ۱۸ سالگی تا ۵۰ سالگی است، گفت: افرادی که بالای ۵۰ سال سن داشته باشند قانونگذار اجازه ورود آن‌ها را برای بیمه شدن نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایر زیرپوشش بیمه صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر هستند و یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دیگر قرار است به این صندوق اضافه شوند.

کد خبر: ۴۹٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha