۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
همراهی قرارگاه خاتم‌ در اجرای پروژه‌های مهم عمرانی اردبیل
بازار گزارش می‌دهد؛

همراهی قرارگاه خاتم‌ در اجرای پروژه‌های مهم عمرانی اردبیل

اردبیل- با پای‌کار آمدن قرارگاه خاتم‌الانبیاء در استان اردبیل بسیاری از پروژه‌های مهم عمرانی که سال‌ها در رکود باقی‌مانده بود رشد قابل‌توجهی پیدا کرد و هم‌اکنون با جدیت در حال اجرا است.

زهرا رضازاده؛ بازار: با پای‌کار آمدن قرارگاه خاتم‌الانبیاء پروژه‌های عمرانی در استان اردبیل سرعت روبه رشدی به خود گرفتند و با وضعیت مطلوبی در حال اجرا هستند که می‌توان آن را لطف قرارگاه خاتم‌الانبیاء دانست که با ورود به هر عرصه‌ای پیشرفت و آبادانی را به دنبال دارد.

این قرارگاه هر جا که احساس نیازی وجود داشته باشد پا به عرصه گذاشته و در طول چندین سال گذشته با عملکردهای موفق خود دستاوردهای زیادی را به دنبال داشته است و این بار نیز در استان اردبیل با اجرای ۸ پروژه مهم عمرانی کارنامه درخشانی را کسب کرده‌ است.

حضور این قرارگاه در خط مقدم جنگ اقتصادی که این روزها خیلی سخت‌تر از جنگ‌های فیزیکی است مرهمی بر استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته شده است و با تلاش و اهتمام جدی این قرارگاه بسیاری از مطالبات چندین ساله مردم قوت گرفته است.

این قرارگاه از زمان پیروزی جنگ میان ایران و عراق به دستور حضرت آیت الله خامنه‌ای و با حکم محسن رضایی تشکیل شد و هدف از تأسیس آن آب‌رسانی، صدور نفت و گاز، پروژه‌های سدسازی، انتقال آب و نیرو و راه‌سازی بود و در حال حاضر بزرگ‌ترین پیمان‌کار پروژه‌های دولتی ایران به شمار می‌رود.

 قرارگاه خاتم‌الانبیاء اعتباری معادل بودجه یک سال شهرداری اردبیل را صرف پروژه‌های شهری در اردبیل می‌کند که این اتفاق مبارک است

ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های شهری اتفاقی بی‌نظیر است
دراین‌باره حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل از ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء به پروژه‌های شهری اردبیل خبر داد و این اتفاق را امری کم‌نظیر برشمرد و اظهار داشت: این قرارگاه اعتباری معادل بودجه یک سال شهرداری اردبیل را صرف پروژه‌های شهری در اردبیل می‌کند که این اتفاق مبارک است.

وی با اشاره به این‌که عقد تفاهم‌نامه با این قرارگاه برای اجرای پروژه‌های اولویت‌دار شهری منعقدشده است گفت: در این زمینه می‌توان به پروژه‌هایی همچون اجرای سایت دفن پسماند شهری و بیمارستانی، پارک ۹ هکتاری پیله سحران و اجرای پروژه‌های تقاطع‌های غیر هم‌سطح بسیج، آقاباقر، نیایش، جام‌جم اشاره کرد.

شهردار اردبیل بیان کرد: در پی این تفاهم‌نامه راه‌اندازی پارک ۹ هکتاری نیز در دستور اجراست و پروژه پل قدس اردبیل نیز جزو مهم‌ترین پروژه‌های عمران شهری است نیز مبنای کار قرارگرفته که درصدد هستیم با همکاری این قرارگاه هر چه سریع‌تر اجرای این پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

چهاربانده کردن اردبیل - سرچم با تزریق اعتباری ۵۰۰ میلیارد ریالی تاکنون محقق شده و در این زمینه اجرای این پروژه از سمت سرچم به اردبیل به مسافت ۵۵ کیلومتر آغازشده است که در این زمینه قرارگاه خاتم‌الانبیاء تأمین اعتبار کرده است

اجرای ۸ پروژه مهم عمران شهری اردبیل توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء
اما پروژه های شهری بخشی از فعالیت های توسعه ای و عمرانی قرارگاه خاتم الانبیا در اردبیل بوده و این قرارگاه در پروژه چهار بانده کردن اردبیل _ سرچم نیز اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس نیز دراین‌باره از اجرای ۸ پروژه مهم در اردبیل توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه ۵ هزار میلیارد ریال به اجرای پروژه‌های مهم شهری تخصیص‌یافته است که زمینه تسریع در اجرای پروژه‌ها را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: چهاربانده کردن اردبیل - سرچم با تزریق اعتباری ۵۰۰ میلیارد ریالی تاکنون محقق شده و در این زمینه اجرای این پروژه از سمت سرچم به اردبیل به مسافت ۵۵ کیلومتر آغازشده است که در این زمینه قرارگاه خاتم‌الانبیاء تأمین اعتبار کرده است.

نائب رئیس مجلس ادامه داد: شهرداری اردبیل نیز در این زمینه اعتبارات لازم را به‌صورت کامل دریافت کرده و در این زمینه پروژه‌های مهم شهری همانند پل قدس اردبیل بسیار حائز اهمیت است و هیچ بهانه‌ای برای تعلل اجرای پروژه‌ها وجود ندارد.

نیکزاد گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پروژه پل قدس اردبیل تا دهه فجر امسال به مرحله تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد و راه‌آهن اردبیل نیز جزو پروژه‌های مهم استان اردبیل است که از طریق قرارگاه‌ خاتم‌الانبیاء تغذیه‌شده است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر به اتمام برسد.

و اما کلام آخر این‌که قرارگاه خاتم‌الانبیاء یک ظرفیت مهم برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمامی است که به پیشرفت و آبادانی خواهد انجامید که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

کد خبر: ۴۸٬۹۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha