۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
اظهار نظر چهره‌های سیاسی باعث سوء تفاهم مردم در بورس می شود
مدیر ریسک بورس:

اظهار نظر چهره‌های سیاسی باعث سوء تفاهم مردم در بورس می شود

محمدی، مدیر ریسک بورس گفت: اظهار نظر چهره های سیاسی باعث سوء تفاهم مردم در بورس شده و این ذهنیت را برایشان به وجود می آورد که دولت در تحولات بورس دخالت دارد.

به گزارش بازار، مهران محمدی در تحلیل ریسک بورس و مقابله با آن گفت: برخی از ریسک ها و احتمال وقوع شان از پیش بررسی می شوند و میزان زیان در صورت وقوع محاسبه می‌شود و بر این اساس نقشه و استراتژی‌های خاصی را برای جلوگیری از این اتفاقات طراحی می‌کنیم. برخی از ریسک ها را می پذیریم. اثرات بخشی را کاهش می دهیم و از برخی دیگر دوری می کنیم و آن را به شرکت های دیگر مثل بیمه واگذار می کنیم تا ریسک را پوشش دهیم.

سهامداران نوپا خود عامل ریسک هستند
مدیر ریسک بورس سهامداران نوپا را یکی از علل افزایش نقدینگی و عمق بازار دانست و گفت: این مسئله ثبات، کارایی و شفافیت بازار را افزایش می دهد. حضور سهامداران باید بیشتر به صورت غیرمستقیم اتفاق بیفتد. البته این تنها یک توصیه است و سهامداران مختارند به هر نحوی که می‌خواهند به بازار ورود کنند. ورود به این بازار نیازمند حداقل دانش آکادمیک و توانایی تحلیل در این زمینه است.

وی تاکید کرد: عوامل بنیادی در بازار به طور طولانی مدت تاثیر خود را نشان می دهند و انتظار سوددهی کوتاه مدت، یک انتظار بیجا است. لذا اتفاقات و تغییرات کوتاه مدت مد نظر ما نیست. ما افق را به صورت بلندمدت می‌بینیم. بسیاری از شرکت ها در زمینه های فناوری، صنایع غذایی و دارویی طی سال گذشته درآمد خود را از طریق بورس بسیار افزایش دادند و از وضعیت نسبی خوبی برخوردار هستند.

محمدی با تایید افت سهام بسیاری از شرکت ها در روزهای اخیر اظهار داشت: بسیاری از سهام ها دچار افت شدیدی شدند؛ اما در طولانی مدت تغییراتی در این سهام های ارزشمند ایجاد خواهد شد. در حال حاضر از وضعیت خوبی برخورداریم. شاخص صنعتی نقطه به نقطه از شهریورماه چهار و نیم درصد افزایش داشته است و در عین حال افزایش درآمد شرکت ها و ثابت ماندن تورم در مرداد و شهریورماه می‌توانند امید بخش باشند.

با اظهار نظر چهره ها و مقامات سیاسی در خصوص بورس موافق نیستم
مدیر ریسک بورس با اظهار مخالفت خود در رابطه با اظهار نظر چهره های سیاسی در حوزه بورس گفت: این اتفاقات ممکن است موجب سوء برداشت و سوء تفاهم هایی از جانب مردم شود و منجر به ایجاد تصور بیمه گری دولت در خصوص سهام شود؛ اما در حقیقت حمایت دولت به دلیل ایجاد سهولت برای ورود مردم به بازار سرمایه بوده است.

وی تاکید کرد: دولت نه تنها دخالتی در بورس ندارد، بلکه ابزار لازم برای این اقدام را نیز در اختیار ندارد و مردم خود به طور مستقل تصمیم گیری می کنند. سهامدار مختارند تا سهام ها را بسته به ارزش شان به نسبت نظر شخصی خود به خرید و فروش برسانند و وظیفه ما ایجاد فضای مناسب برای سهامداران در بورس است.

افزایش نرخ دلار و ارتباط آن با بازار بورس
محمدی ذکر کرد: بسیاری از شرکت ها به دلیل استفاده از منابع داخلی و صادرات با نرخ رقابتی، علیرغم افزایش قیمت دلار با افزایش سرمایه و درآمد مواجه شدند. البته طبیعتا این مسئله در خصوص تمامی شرکت ها صدق نمی کند. وظیفه ما به عنوان سازمان بورس افزایش شفافیت ها و کاهش میزان تخلفات در این حیطه است و اقداماتی در این خصوص به منظور توقف یک ساعته معاملات مهم و تاثیرگذار صورت گرفته است تا تمامی سهامداران بتوانند از این اطلاعات بهره مند شوند. ما تمام تلاش خود را در زمینه شفاف سازی این بازار انجام می‌دهیم؛ اما اختیار و توصیه خاصی در این خصوص نداریم.

کد خبر: ۴۸٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha