۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
بازار عراق مهم‌ترین پتانسیل تجاری جنوب غرب ایران است
رئیس اتاق بازرگانی آبادان:

بازار عراق مهم‌ترین پتانسیل تجاری جنوب غرب ایران است

آبادان - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: بازار عراق مهم‌ترین پتانسیل تجاری جنوب غرب کشور است و سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار مهم به شمار می‌رود.

غلامرضا اکبری زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، مهندسی معکوس را بهترین راه عبور از تحریم‌های کشور برشمرد و اظهار کرد: در زمینه ماشین آلات تولیدی که طی سال‌های اخیر در دانشگاه‌های کشور در زمینه‌های مختلفی شاهد آن بودیم، خوب است متولیان دولت با عقد قرارداد و استفاده از نخبگان به سوی تولید مواد اولیه و قطعات به منظور خودکفایی کشور حرکت کنند.

وی افزود: استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به دلیل همجواری با استان بصره عراق که به عنوان پایتخت اقتصادی عراق به شمار می‌رود می‌تواند بهترین استفاده را در صادرات محصولات داخلی داشته باشد؛ این امر در حال انجام است ولی نه به اندازه ظرفیت موجود، چراکه اگر بخواهیم از تمام ظرفیت و تقاضای طرف عراقی استفاده کنیم باید موانع پیش روی صادرکنندگان را برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان، بازار عراق را مهم‌ترین پتانسیل تجاری جنوب غرب کشور دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در این بازار بسیار مهم به شمار می‌رود زیرا زمینه‌ساز حضور پررنگ در بازارهای کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی است و سرمایه‌گذاران داخلی این توانایی را دارند که نقش اول را در تجارت با این کشور ایفا کنند.

اکبری زاده ادامه داد: پیش زمینه‌های ذهنی مثبت مردم عراق نسبت به کالاهای ایرانی همچنین قرابت فرهنگی و الگوهای مصرفی همسان شرایط بسیار مطلوبی را به وجود آورده تا بسیاری از مایحتاج مورد نیاز عراق را از مرزهای آبی و زمینی کشور تأمین شود و شرکت‌های پیمانکاری و تجاری بتوانند نقش اول را در فرآیند مبادل‌ها داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور عراق طرح‌های زیربنایی و بسیاری از زیرساخت‌های عمرانی اقتصادی هنوز شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: این امر زمینه‌های بسیاری را برای اجرای پروژه‌هایی مانند آب، برق، پتروشیمی و تأسیسات زیربنایی به وجود آورده است و هر اندازه دولت عراق تلاش کند نمی تواند بدون همکاری کشورهای دیگر این عقب ماندگیها را جبران کند به همین دلیل باید از این فرصتها برای سرمایه‌گذاری استفاده کرد.

کد خبر: ۴٬۸۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha