۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
جذب ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای اردبیل
در گفت‌وگو با بازار تاکید شد؛

جذب ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای اردبیل

اردبیل - شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: از محل سفر رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه جذب یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های توسعه‌ای استان از برنامه‌های اصلی و راهبردی به شمار می‌رود.

داوود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،با قدردانی از تلاش مدیران و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در سال‌های اخیر برای پیگیری مطالبات مردم استان و تقویت برنامه‌های رونق و جهش تولید تصریح کرد: جایگاه سازمان در سطح ملی یک جایگاه ممتاز و برجسته به شمار می‌رود به طوریکه بارها معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه از تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت و معاونان سازمان در استان قدردانی کردند.

اختصاص یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت: این همکاری و همراهی با استاندار اردبیل فرصت خوبی را فراهم کرده تا در سفر به سازمان برنامه‌وبودجه و دیدار با نوبخت بتوانیم اعتبارات بیشتری را برای استان جذب و جلب کنیم.

شایقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در چند سال اخیر برای پروژه راه‌آهن اردبیل از منابع مختلف اعتبارات زیادی اخذشده به طوریکه در ۱۳ سال گذشته برای راه‌آهن ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته بود که در این سه سال این رقم به بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق منابع بانک و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق منابع ملی اختصاص‌یافته است.

وی اعتبار راه‌آهن اردبیل را در حال حاضر یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد:‌ این رقم فراتر از سهم استانی و حتی ملی است که ما از طریق فاینانس بانک ملی و سایر منابع نسبت به تحرک‌بخشی و تسریع در اجرای راه‌آهن قدم گذاشته‌ایم.

اختصاص اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی برای محور اردبیل – سرچم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حوزه راه تحولات خوبی در حال انجام است به طوریکه همه محورهای مواصلاتی استان برای چهار خطه شدن دارای ردیف اعتباری ویژه می‌باشد.

شایقی اضافه کرد: برای محور اردبیل – سرچم ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گفته‌شده که با تخصیص صددرصدی این محور و سایر محورهای مواصلاتی استان با سرعت اجرایی بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است از محل سفر رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع جذب استان شود که قطعاً بازتاب بیرونی آن بسیار امیدبخش بوده و تلاش استاندار و نمایندگان بر این است تا تخصیص صددرصدی این اعتبارات در سال جاری اتفاق بیفتد.

تدوین سند توسعه و اشتغال روستاها
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل به تدوین سند آمایش استان به‌عنوان یک حرکت راهبردی با مطالعات سنگین اشاره کرد و گفت: سند آمایش استان جزو اسناد مطلوب و مناسب در بین استان‌ها بوده که مسئولان ارشد کشوری نیز به این موضوع اذعان کرده و از روند تدوین سند آمایش استان قدردانی کردند.

شایقی افزود: سعی کردیم در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل علاوه بر سند آمایش، سند توسعه شهرستان‌ها و سند توسعه و اشتغال روستاها را نیز تدوین کنیم که در این زمینه بدون هیچ‌گونه کوتاهی اهداف و برنامه‌ها به شکل کامل تحقق پیداکرده است.

کد خبر: ۴۸٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha