۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
تامین ۸۰ درصد الکل کشور در خوزستان
مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی مطرح کرد؛

تامین ۸۰ درصد الکل کشور در خوزستان

اهواز- مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی گفت: الکل در این شرکت حدود ۳۶ میلیون لیتر درسال تولید می‌شود که تقریبا ۸۰ درصد نیاز الکل و الکل طبی کشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدعلی ناصری شامگاه سه شنبه در جشن برداشت نیشکر که در شرکت کشت و صنعت دهخدا برگزار شد، با اشاره به سیل ۹۸ فروردین در کشت و صنعت دهخدا، اظهار کرد: در این شرکت به اندازه ارتفاع نی (سه متر) به زیر آب بود که بعد از سیلاب تا شهریور ۹۸ ما مشغول تخلیه آب بودیم و پس از بازسازی اراضی، کشت آغاز شد.

وی با عنوان اینکه ۴۰ هزار هکتار از اراضی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سیل ۹۸ به زیرآب رفت، تصریح کرد: در سال  های ۹۸ و ۹۹ اقدام به کشت کلیه اراضی زیرآب کردیم و امروز مفتخریم در سال ۹۹ اولین اراضی به زیر کشت رفته را بعد از سیلاب ۹۸ برداشت کنیم.

وی با عنوان اینکه انتظار داریم امسال حدود ۶۰۰ هزار تن در شرکت های هفت گانه کشت و صنعت نیشکر و صنایع جانبی برداشت شود، گفت: تلاش می کنیم تا این رقم را در سال ۱۴۰۰ به ۷۰۰ هزار تن شکر افزایش دهیم و با توجه به این تولید صنایع جانبی هم افزایش پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: تولید امسال ۲برابر تولید ۲ سال گذشته است و شعار جهش تولید را در توسعه نیشکر تحقق می‌بخشیم و وضعیت تولید را به حالت نرمال برسانیم.

وی به تحریم‌های موجود امسال و ممنوعیت واردات محصولات غذایی به کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه ما در نیشکر این است که جهش تولید را تحقق بخشیم و همچنین شکر موردنیاز کشور را تامین و واردات این محصول را به حداقل ممکن برسانیم.

وی در خصوص مقدار سهم خوزستان در نیشکر، عنوان کرد: شرکت نیشکر یک شرکت ملی است و ۴۰ درصد نیاز شکر کل کشور را تامین می‌کند اما نیاز استان در سال های گذشته حدود ۴۰ هزار تن شکر است که از شرکت های گروه کارون، هفته تپه و نیشکر و صنایع جانبی تامین می شود که سهم ما براساس مصوبه استانداری سه هزار تن برای استان است که ما آن را تامین و مشکلی برای تامین نیاز استان نداریم.

ناصری با اشاره به محصولات جانبی نیشکر که قابل اهمیت می باشد، تصریح کرد: الکل در این شرکت حدود ۳۶ میلیون لیتر درسال تولید می‌شود که تقریبا ۸۰ درصد نیاز الکل و الکل طبی کشور را تامین می‌کند.

وی افزود: مورد بعدی ام دی اف است که این شرکت ۱۰۰ هزار تن یا معادل ۱۳۲ هزار مترمکعب و حدود ۹۰۰ هزار ورق ام دی اف را تولید می‌کند.

وی دیگر محصولات جانبی را خوراک دام دانست و گفت: ۴۰ هزار تن تولید خوراک دام داریم که در اختیار دامپروری ها قرار می‌گیرند و دامپروی شرکت هم از آن استفاده می‌کند؛ سایر محصولات مانند لوله، گونی و... می باشد که نیازهای شرکت را با آن  تامین می‌کنیم.

ناصری کشت نیشکر در شرکت های هفت گانه را در سال ۹۸، ۲۲هزار و ۶۲۱ هکتار عنوان کرد و  افزود: در سال ۹۹ این کشت ۱۶هزار و ۵۸۰ هکتار می‌باشد البته تقریبا ظرفیت کشت ۱۲ هزار هکتار بوده که در هفت کشت و صنعت  امسال یک و نیم برابر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین کشت مربوط کشت وصنعت دهخدا با پنج هزار و ۷۰۰ هزار هکتار است، بیان کرد:  امسال کشت و صنعت سلمان که از واحدهای آسیب دیده در سیل است با سه هزار و ۵۰۰ هکتار کشت بیشترین کشت را بین شرکت های هفت گانه دارد.

مدیرعامل شرکت نیشکر و صنایع جانبی خبر داد: علاوه بر کشت نیشکر، کشت محصولات دیگر مانند کلزا، گندم و آفتابگردان را در برنامه داریم تا علاوه بر تامین گندم مورد نیاز کشور، دانه های روغنی وارداتی را تا حد امکان کشت و برای کشورهای فناوری تولید روغن تامین کنیم.

وی با عنوان اینکه ما کارخانه های بسته بندی شکر  در بسته های ۹۰۰ گرمی، ۲هزار و ۷۰۰ گرمی و ۹ کیلویی در کشت و صنعت ها آماده هستند تا باتوجه به نیاز استان به شکل بسته بندی تقدیم بازار کنند، گفت: این بسته بندی ها برای کنترل قیمت و قیمت مصوب دولت است که قیمت شکر کیلویی ۶ هزار و ۳۰۰ تومان مطابق بخش نامه وزارت صمت می‌باشد.

وی ادامه داد: اکنون در انبارها ۵۰۰ تن شکر بسته بندی موجود است اما تقاضایی برای آن وجود ندارد.

وی تعداد کارگران و کارکنان دائمی شرکت توسعه نیشکر وصنایع جانبی را حدود ۱۹ هزار بیان کرد و گفت:  در کنار آن ها بیش از ۱۰۰ هزار شغل غیرمستقیم داریم؛ کارگران فصلی هر سال حدود هزار نفر برای هرکشت و صنعت در کاشت، داشت و برداشت استفاده می‌شوند.

کد خبر: ۴۸٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha