۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
تنها یک کلیک با هوای مطبوع فاصله دارید
معرفی دستگاه تصفیه هوای هوشمند

تنها یک کلیک با هوای مطبوع فاصله دارید

تغییر سبک زندگی به ماشینی و به تبع آن معضلات زیستی و محیطی همراه با پاندمی بیماری های همه گیر، انسان را در چارچوب حصار منازل حبس کرده است. اما بحران تنها به اینجا ختم نمی شود، آلاینده ها و گازهای سمی به این چارچوب های به ظاهر امن نیز نفوذ کرده اند و به نظر می رسد راه گریزی بجز مدد گرفتن از تکنولوژی ها وجود ندارد.

سیران خانعلی زاده؛ گروه فناوری اطلاعات: شاید در زندگی لذتی خوشایندتر از استنشاق هوای پاک و مطلوب نباشد، که متاسفانه درصد  بالایی از ساکنین شهرهای بزرگ از این نعمت محروم هستند. هر چند تمامی دولتمردان  به دنبال راهکارهایی برای حذف و یا کاهش  آلاینده های ناشی از ماشینی  شدن زندگی انسان هستند،   اما به نظر می رسد تا به اکنون موفقیتی  در این راستا حاصل نشده باشد، و  انسان عصر ماشین وتکنولوژی در میان  خطرناک ترین گاز های رها شده بدنبال حفظ بقا و حیات خویش است؛ غافل از اینکه هرکدام از این آلایندهای موجود در هوا  چه تاثیراتی بر روی سلامتی جسمی و روحی او به جایی خواهد گذاشت.

البته نباید پای بر حق نهاد و تمامی مسئولیت  این بحران را بر دوش عملکرد  انسان در خارج از منزل دانست و فضای داخلی منزل را از تولید هرگونه آلودگی مصون دانست. در واقع، بر اساس آمار و ارقام موجود  بخش چشمگیری  از آلایند های رها شده در محیط بیرون، ناشی از مواد شیمیایی به کار رفته در منزل و  گازهای متصاعد شده از وسایل گرمایشی وپخت و پز است.

شیوع ویروس کرونا و التزام در خانه ماندن نیز  شرایط  دو چندان نامطلوب تری را بر انسان تحمیل کرده است. در حقیقت  فرار از محیط بیرون و پناه بردن به منزل تنها حذف صورت مسئله این بحران خواهد  بود. برای حل این مشکل، شاید یک دستگاه تصفیه هوای هوشمند یک روش آسان برای نظارت و بهبود شرایط  ناسالم محیط  داخل باشد. در این گزارش به بررسی  یک دستگاه تصفیه هوای کاملا هوشمند خواهیم پرداخت که دارای قابلیت بررسی، کنترل مداوم هوای داخل منزل و تصفیه انواع گاز های مسموم کننده است.

                                                                

 این دستگاه تصفیه هوای هوشمند   MAX  HEPA نام دارد و به تازگی توسط شرکت  Amrobt به بازار روانه شد. این دستگاه بسیار کوچک تنها  ۴ کیلو گرم  وزن دارد و به آسانی در طول  شب و روز جابجا می شود. MAX  HEPA دارای فیلتراسیون سه لایه ای است و ۹۷ و ۹۹ درصد از آلایند های موجود در محیط را حذف  و خنثی می کند. اولین فیلتر بیرونی ذرات بزرگتر  همانند موی انسان، موی  حیوانات وپرزها را جذب می کند، دومین فیلتر که از زغال فعال درست شده است  رایحه های نامطبوع داخل محیط را خنثی می کنند؛ و سومین فیلتر ذرات بسیار ریز تر همانند گازهای سمی، ذرات بسیار ریز خاک و کپک ها را فیلترمی کند. عمر هر فیلتر بین ۳ تا ۴ ماه به طول می انجامد و از طریق نرم افزار کنترل کیفیت  فیلترها  بر روی گوش هوشمند قابل کنترل و بررسی است. علاوه بر ذرات نامبرده دومین و سومین فیلتر تعبیه شده در این دستگاه دارای قابلیت خنثی سازی دی اکسید کربن با غلظت بالا، دما ورطوبت  ناشی از عایق ها   و در نهایت حذف گاز بی بو وبی رنگ رادون است.

برروی قسمت بالایی دستگاه یک صفحه لمسی تعبیه شده است که داری دکمه های روشن و خاموش، انتخابگر حالت، تایمر، قفل کودک، و دکمه کنترل کیفیت هوا  است. برای نصب این دستگاه تنها لازم است در یک مکان مناسب با ارتفاع مد نظر نصب شود و از طریق  اسکن Wi-Fi  نرم افزار این دستگاه، بر روی  Smart Life account یک حساب کاربری باز کنید و دستگاه تصفیه منزل خود را برای  فعال سازی به دستگاه های فعال این برنامه اضافه کنید.

در واقع، برای اطلاع  از وضعیت هوا از دو روش استفاده می شود، اولین روش استفاده از دکمه کنترل کیفیت هوا  بر روی خود دستگاه است و دومین روش بررسی داده ای ارسالی درنرم افزار دستگاه بر روی گوش های هوشمند است. صفحه اصلی نرم افزار داری گزینه های مرتبط با وضعیت هوای داخل و خارج منزل است؛ تمامی اطلاعات با استفاده از رنگ بندی های مشخص شده ای نشان داده می شوند به گونه ای که رنگ آبی به معنایی  وضعیت هوا عالی است؛ رنگ زرد نشان دهند معمولی بودن وضعیت و رنگ قرمز به معنای ناسالم بودن هوای محیط  است.

                                                                                                        

دستگاه MAX  HEPA  دارای چهار نوع  حالت است که شامل حالت خودکار، سرعت بالا، حالت میانی و حالت خواب است. حالت خودکار این دستگاه  به صورت  پیش فرض برای دستگاه تعریف شده و در مواقع مورد نیاز، دستگاه بین سه حالت دیگر سو ییچ می شود. در تنظیمات قسمت تایمر زمان و مدت  انجام فعالیت دستگاه تعیین می شود؛ در واقع با تنظیم این حالت دستگاه در برخی موارد غیر ضروری در حالت خواب ویا خاموش قرار می گیرد. این دستگاه هم در موقع خواب وهم در اتاق کودک قابل استفاده است چراکه فن تعبیه شده در این دستگاه در حالت آرام با سرعت ۲۵ دسی بل  ودر حالت بالا با سرعت ۵۵ دسی بل کار می کند.

گفتنی است،  MAX  HEPA  دارای CADR یا  آهنگ تحویل هوای پاک  ۴۰۰ متر مکعب در ساعت است. این میزان نشان دهند تاثیرات این دستگاه در حذف آلاینده های داخل بر اساس اندازه اتاق  وحجم هوای پاک تولید شده در دقیقه است. به طور کلی هر چقدر میزان CADR بالاتر باشد تصفیه هوا بهتر انجام شده است.

کد خبر: ۴۸٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha