۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
چندین پروژه زیربنایی استان کرمان به پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ اضافه شد
استاندار کرمان:

چندین پروژه زیربنایی استان کرمان به پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ اضافه شد

کرمان- استاندار کرمان از اضافه شدن چندین پروژه مهم در حوزه های آب و راه به پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدجواد فدایی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در دفتر استاندار کرمان در خصوص دستاوردهای سفر روز گذشته خود به تهران بیان داشت: یکی از برنامه‌هایی که طی دو سال گذشته در فصل بودجه پیگیر آن بودیم جلسه برای دریافت اعتبارات استان کرمان بود.

وی با بیان اینکه روز گذشته در خصوص تامین اعتبار برای پروژه‌های آب و راه جلساتی داشتیم، افزود: در بخش راه قرار بود مجوزهایی دریافت کنیم که طی جلساتی در پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ سه پروژه را پیگیری کردیم.

استاندار کرمان گفت: طی این جلسات توافقات در خصوص سه پروژه جاده «جیرفت - فاریاب»، «کهنوج - قلعه‌گنج» و «نرماشیر- ریگان» را در پیوست قانون بودجه آوردیم.

فدایی تصریح کرد: قرار شد چند پروژه نیز در جدول شماره ۲۰ بودجه آورده شود که شامل کنارگذر غربی زرند، کنارگذر شرقی رفسنجان، کنارگذر غربی سیرجان، همچنین جاده «رفسنجان - شهربابک»، جاده «نگار - دشتکار - بردسیر»، جاده «شهربابک - نیریز» است.

وی یادآور شد: در خصوص بحث راه‌آهن نیز پروژه راه آهن «سیرجان - بافت» قرار است از تسهیلات ماده ۵۶ برای سرعت بخشیدن به این پروژه استفاده کنیم که با مشارکت بخش خصوصی و دولت انجام خواهد شد یعنی ۷۰ درصد اعتبار این پروژه را بخش خصوصی و ۳۰ درصد را دولت تامین می‌کند.

پی گیری پروژه آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از «سد جیرفت»
فدایی اظهار داشت: در بخش آب پروژه آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت نیز پیگیری شده است،  در حال حاضر کیفیت آب جیرفت مناسب نیست اما کیفیت آب سد مطلوب است لذا با توجه به پیگیری‌های ما طی دو سال اخیر موفق شدیم تا اعتبار لازم برای شروع این پروژه را تامین کنیم ضمن این که باید مجوز ماده ۲۳ این پروژه را اخذ کنیم تا به پیوست ۱۴۰۰ اضافه شود.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی به شهر راور از سد قدرونی نیز پیگیری و تعیین تکلیف شد و در جلسه روز گذشته پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ افزوده شد.

استاندار کرمان یادآور شد: پروژه آبرسانی به شهرهای بم و بروات، شهرستان‌های ریگان، فهرج و نرماشیر نیز قرار است به قانون بودجه ۱۴۰۰ افزوده شود که برای تکمیل آنها از مواد ۱۰‌و ۱۲ قانون باید استفاده شود.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا ادامه سیل بند خرم در جنوب برای حفاظت رودبار جنوب و جازموریان از سیل را در پیوست قانون بودجه بیاوریم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم و باید تلاش‌مان را ادامه دهیم تا این پروژه هم به پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ اضافه شود.

استاندار کرمان گفت: اردکانیان وزیر نیرو معین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان‌های کرمان و یزد است و طی روز گذشته در جلسه‌ای که داشتیم مشکلات استان را پیگیری کردیم.

وی افزود: مشکلات مربوط به پروژه «پتروشیمی بافت» و «کارخانه تولید پلاسمای خون»  که مدت‌ها معطل مانده بودند در این جلسه بررسی شد.

استاندار کرمان اظهار داشت: در این جلسات مشکلات مربوط به صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پسته و خرما نیز پیگیری شد ضمن این که قرار شد نماینده‌ای از بانک مرکزی به استان سفر کند و با صادرکنندگان جلساتی داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد مرکز نوآوری در کرمان و رفسنجان گفت: در سفر به تهران جلساتی با تعدادی از شرکت‌ها در خصوص ایجاد مرکز نوآوری در سیرجان داشتیم و مقرر شد ظرف یک ماه آینده کارهای کارشناسی ایجاد مرکز نوآوری در سیرجان مخصوصا برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در بخشهای صنعتی و معدنی انجام و پس از آن درباره نحوه راه‌اندازی مرکز تصمیم‌گیری شود.

کد خبر: ۴۸٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha