۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
بازی با سرمایه مردم به خاطر یک مدیر
بازار خبر می دهد؛

بازی با سرمایه مردم به خاطر یک مدیر

رفیعی کارشناس بازار سرمایه می‌گوید که ریزش بازار به دلیل انتخابات آمریکا و همچنین دعواهای سیاسی داخلی رخ داده و بازار را از روند تحلیل خارج کرده است.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل در پایان معاملات امروز سه شنبه ۲۹ مهر ماه با ریزش ۴۲هزار واحد بر روی ۱میلیون و  ۴۱۹ هزار واحد قرار گرفت. بازار از ابتدای هفته روند نزولی به خود گرفته و به گفته تحلیل‌گران تکنیکال نقاط حمایت را یکی یکی پشت سر هم شکسته است و در حال نزول به کانال ۱میلیون ۳۰۰هزار واحد است. اکثر کارشناسان آخرین نقطه حمایت را ۱میلیون ۴۵۰ هزار واحد عنوان کردند که در هفته جاری روند ریزشی بازار سبب شده که بازار از این نقطه مقاومت را هم بشکند.

رفیعی کارشناس بازار سرمایه دلیل ریزش بازار را مسائل سیاسی داخلی و انتخابات آمریکا عنوان کرده و می‌گوید که این هیجانات مبنی بر انتخابات آمریکا کاذب است چرا که انتخابات این کشور از نظر بنده تاثیر بر بازار ندارد.

محمد علی رفیعی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار در رابطه با وضعیت بورس گفت: واقعیت این است که همه منتظر بودند که اوضاع بازار بعد از عبور از ۱میلیون ۴۰۰ هزار واحد وضعیت بهتری به خود بگیرد اما برخی از مسائل این امکان را از بازار گرفته است.

رفیعی دو عامل انتخابات آمریکا و مسائل سیاسی داخلی را عامل ریزش بازار دانست و اضافه کرد: هیجانات ایجاد شده در بازار در پی انتخابات امریکا که از نظر بنده هیچ گونه تاثیری بر اقتصاد و بازار ایران ندارد و همچنین دعوای های سیاسی داخلی سبب شده که یک نوع جو زدگی در بازار شکل بگیرد.

وی در رابطه با دعواهای سیاسی داخلی گفت: به نظر می‌رسد یکسری فشارها که قدرت بالای هم در بازار دارند، به دنبال فشار بر آقای صحرائی رئیس سازمان بورس تهران هستند تا ایشان را برکنار کنند.

این کارشناس با اشاره به اینکه بازار از شرایط تحلیلی خارج شده است گفت: حقوقی‌ها بر خلاف اینکه قول داده بودند از بازار حمایت کنند و صف‌های فروش را جمع آوری کنند، مشاهده می‌کنید که در این مدت علاوه بر خریدهای که انجام می‌داند، فروش‌های گسترده‌ای داشتند.

رفیعی اذعان داشت: که شاخص یکی یکی نقاط مقاومت را می‌شکند و در حال ورود به ۱میلیون ۳۰۰هزار واحد است. ریزش بازار به گونه‌ای است که انگار بازار تازه وارد دوران اصلاح شده است.

کد خبر: ۴۸٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • وحید طاهرخانی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      0 0
      حمایت یک میلیون و چهارصد هزار واحد نه مقاومت!!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 0
      صحرایی باید بره دنبال کارش
    • صابرین IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 0
      دعوای زرگری برای تغییر یک مدیر شده دلیل خالی کردن جیب سهامدار حقیقی