۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
یک هزار و ۴۰ هکتار مرتع کاری در قزوین انجام می‌شود
معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

یک هزار و ۴۰ هکتار مرتع کاری در قزوین انجام می‌شود

قزوین- معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: یک هزار و ۴۰ هکتار عملیات مرتع کاری در قالب کپه‌کاری و بذرپاشی امسال با هدف تقویت پوشش گیاهی در اراضی ملی مرتعی استان قزوین انجام می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، محرم رضایی زاده اظهار داشت: کپه کاری و بذرپاشی در اراضی ملی با در قالب طرح های بیولوژیکی مربوط به مراتع انجام می شود.

رضایی زاده با اشاره به برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار این طرح از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، یادآور شد: هزینه اجرای این طرح ۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال است که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی گفت: با بیان اینکه بهره برداری در مراتع بدون توجه به حفظ، نگهداری و احیای آنها موجب از بین رفتن پوشش گیاهی در اراضی ملی دارای مرتع می شود، افزود: طرح توسعه و تقویت مراتع در واقع یک طرح آموزشی به بهره برداران نیز به شمار می رود و جامعه محلی ضمن بهره برداری فرا می گیرند که چگونه مراتع را حفظ و احیا کرده و آنها را تقویت کنند.

معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین  در پایان اظهار داشت: بذزهایی که در کپه کاری و تقویت پوشش گیاهی مراتع استان قزوین مورد استفاده قرار می گیرند شامل کما یا آنجدان، گون بدون خار، باریجه، درمنه دشتی هستند.

کد خبر: ۴۸٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha