۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
«برق امید» ۱۳۰ هزار تهرانی را شامل می شود
معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران:

«برق امید» ۱۳۰ هزار تهرانی را شامل می شود

بابایی، معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفت: با حذف سکونت‌گاه‌های غیردائم، ۱۳۰ هزار مشترک در طول سال مشمول طرح ملی «برق امید» در استان تهران می‌شوند.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مصطفی بابایی در حاشیه کمیته وصول مطالبات این شرکت اظهار کرد: یکی از بهترین طرح‌هایی که تا کنون در سطح شرکت‌های توزیع برق به مرحله اجرا درآمده است، ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان در قالب اجرای طرح خدمات سبز است که با هدف صرفه جویی در هزینه و زمان، تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از مفاسد اداری طراحی شده است.

وی افزود: همکاران ما در چارچوب این طرح درصدد هستند تا تمامی خدمات را از طریق درگاه‌های الکترونیک به مشترکان ارائه کنند و با توجه به سلیقه گروه‌های مختلف اجتماعی و سطح دسترسی آنها، طراحی و گسترش درگاه‌های مختلف در دستورکار قرار دارد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ادامه داد: اپلیکیشن خدمات غیر حضوری ارائه شده در کافه بازار، سایت این شرکت و همچنین سامانه تلفنی جهت ارائه خدمات سبز در دسترس عموم مشترکان این شرکت قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح برق امید از ابتدای آبان ماه سال جاری تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح، مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و توسعه انرژی‌های پاک است.

بابایی خاطرنشان کرد: در این طرح مشترکان بخش خانگی به سه گروه پرمصرف، خوش مصرف و کم مصرف تقسیم بندی شده‌اند و با توجه به شرایط اقلیمی کشور و در نظر گرفتن این مهم که شرکت ما در گروه مناطق عادی قرار دارد، کم مصرف‌ها به مشترکانی اطلاق می‌شود که هشت ماه از سال یعنی از مهرماه تا اردیبهشت ماه مصرف متوسط ماهانه انرژی برق آنها تا ۸۰ کیلووات ساعت و برای ماه های گرم (خرداد تا شهریور) تا ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد.

وی افزود: خوش مصرف‌ها مشترکانی هستند که در هشت ماه مهر تا اردیبهشت بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت متوسط مصرفشان باشد و در چهار ماه دیگر سال متوسط مصرفشان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت باشد و مشترکان پرمصرف نیز در ماه‌های گرم بالای ۳۰۰ کیلووات ساعت و در سایر ماه‌های سال بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت مصرف برقشان است.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح مشترکان کم مصرف از تخفیف صد در صدی بهای برق مصرفی بهره مند می‌شوند و مشترکان خوش مصرف هم می‌توانند با رعایت نکاتی ساده، خود را به جرگه کم مصرف‌ها برسانند.

بابایی در ادامه یادآور شد: پس از آغاز اجرای این طرح، مشترکان پرمصرف نیز طبق شرایط اعلام شده موظفند تا در یک بازه شش ماهه نسبت به تغییر شرایط مصرفشان اقدام نمایند، در غیر این صورت ۱۰ درصد به هزینه برق مصرفی آنها افزوده خواهد شد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان تهران تعداد مشترکان مشمول اجرای این طرح را با حذف سکونت گاه‌های غیردائم (به اصطلاح مصارف صفر) حدود ۱۳۰ هزار مشترک در طول سال اعلام کرد و افزود:  البته برآورد ما این است که ۶۴۵ هزار مشترک حداقل یک بار در سال مشمول اجرای این طرح شوند.

به گفته وی، بر اساس مصرف سال مشترکان بخش خانگی ۹۸ و با لحاظ کردن دو مدل مصرف ماه‌های سرد و گرم، رقمی در حدود ۱۵ میلیارد تومان به عنوان پاداش به مشترکان کم مصرف اختصاص می‌یابد.

کد خبر: ۴۸٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha