۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
 ۲۴۱۳ تن بذر اصلاح شده گندم و جو بین کشاورزان مشهد توزیع شد

۲۴۱۳ تن بذر اصلاح شده گندم و جو بین کشاورزان مشهد توزیع شد

مشهد- رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: دو هزار و ۴۱۳ تن بذر اصلاح شده گندم و جو آبی با عملکرد بالا و مقاوم به خشکی،بین کشاورزان جهت کشت پاییزه سال جاری توزیع شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد محمود عبدالهی با بیان اینکه سهمیه امسال گندم  و جو شهرستان به تفکیک یک هزار و ۸۴۳ تن گندم و ۳۷۰ تن جو است افزود: توزیع بذر اصلاح شده در راستای افزایش عملکرد کشت پاییزه این محصولات است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم و حدود  ۵۷۰ تن بذر جو  بیش از سهمیه ابلاغی سازمان بین کشاورزان منطقه توزیع شده است ادامه داد: این میزان تنها ۶۰  درصد نیاز بذری گندم شهرستان و ۳۰  درصد نیاز بذری جو شهرستان را پاسخگوست و مابقی نیز از بذور خودمصرفی سال گذشته استفاده می شود.

عبدالهی افزود: نیاز است کشاورزان برای افزایش عملکرد در واحد سطح و جلوگیری از کاهش تولید از بذور بوجاری شده و ضدعفونی استفاده کنند و از مصرف سایر بذرها خودداری کنند.

وی استفاده از بذرهای اصلاح شده مقاوم به خشکی، عملکرد بالا و سازگار با اقلیم شهرستان را از جمله برنامه‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و گفت: بر این اساس نوع بذر گندم با نام های میهن ،پیشگام، پیشتاز و اروم ونوع بذر جو با نام هایجلگه، ریحان و یوسف که ارقام مناسب با شرایط اقلیمی شهرستان نیز هست بین متقاضیان شهرستان توزیع شده است.

کد خبر: ۴۸٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha