۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
سالانه ۳۲۰ تن انواع سم در استان زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

سالانه ۳۲۰ تن انواع سم در استان زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد

زنجان-مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان،گفت: در سال۳۲۰ تن انواع سم در استان زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد و  در مقایسه با کشور میزان مصرف در زنجان به نسبت پایین‌تر است.

به گزارش بازار و به نقل از جهاد کشاورزی زنجان، مجید بلالی گفت: در سال در حدود ۳۲۰ تن انواع سم در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مقایسه با کشور میزان مصرف در زنجان به نسبت پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان مصرف سم در استان چندان بالا نیست، گفت: اما باید کشاورزان توجه داشته باشند که مصرف درست سم را به کارگیرند و تمام نکات در ارتباط با مصرف اصولی را مد نظر قرار دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، با بیان اینکه میزان مصرف سم از نیم ‌لیتر در هکتار در سطح مزارع استان کمتر است، یادآور شد: با افزایش آفات و بیماری‌ها کنترل امری ضروری است و همین امر گاها ممکن است میزان مصرف سم در کل استان را بالاتر ببرد چراکه در بازه‌هایی شاهد ریزش سن گندم در مزارع و ملخ مراکشی در مراتع هستیم که مبارزه وسیع را می‌طلبد.

بلالی گفت: مدیریت‌های شهرستان تمام اقدامات مربوط به رصد و پایش را در سطح کل شهر و روستا انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اما اگر کشاورزی اقدام به ایجاد شبکه و تولید و فروش سم خارج از شبکه و بدون مجوز کند، قطعا برخورد انجام می‌شود و برخی آفات قرنطینه‌ای وارد کشور شده است که در استان نیز مورد پایش قرار گرفته و در صورت مشاهده آفت مورد مبارزه قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha