۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
کاهش ۳ درصدی میزان آب بدون درآمد بخش شهری در استان همدان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

کاهش ۳ درصدی میزان آب بدون درآمد بخش شهری در استان همدان

همدان - حسینی بیدار؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: طی ۷ سال اخیر میزان آب بدون درآمد بخش شهری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ۲۵ درصد به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

سیدهادی حسینی بیدار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه عوامل مختلفی در کاهش آب بدون درآمد مؤثر است، عنوان کرد:  تعویض کنتورهای خراب و فرسوده ، رصد مداوم و ماهانه مقدار تولید و فروش آب و مدیریت هوشمند شبکه  از جمله مواردی است که با اجرای آن میزان بدون درآمد در استان همدان کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: طی ۷ سال اخیر میزان آب بدون درآمد بخش شهری شرکت آب و فاضلاب استان همدان از ۲۵ درصد به ۲۲ درصد کاهش یافته است.

حسینی‌بیدار از حفر  ۴۰ حلقه چاه و ۶۶ حلقه تجهیز چاه آب در بخش شهری همدان خبر داد و در باره وضعیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان همدان نیز با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون  ۴۸ کیلومتر اصلاح شبکه فاضلاب شهری و ۲۳۱ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب شهری انجام شده است، ادامه داد: ۱۱ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب روستایی نیز در این مدت محقق شده است.

وی تعداد انشعابات فاضلاب نصب شده در بخش شهری را ۸۷ هزار و ۱۲۶ فقره و تعداد انشعابات فاضلاب نصب شده در بخش روستایی را یک هزار و ۲۶۸ فقره ذکر کرد و با اشاره به افتتاح ۵ باب پکیج تصفیه فاضلاب روستایی، گفت: ایجاد یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در فامنین نیز محقق شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به حفر ۸۷ حلقه چاه و ۱۰۳ حلقه تجهیز چاه آب در بخش روستایی به  بهره‌برداری از ۱۲ طرح مجتمع‌های آبرسانی روستایی و تکمیل و بهره‌برداری از ۵۹ پروژه آبرسانی تک روستایی اشاره کرد و گفت: کاهش آبرسانی به روستاها توسط تانکر نیز پرونده موفقی داشته و تعداد روستاها از ۲۰۰ مورد به ۱۷ مورد رسیده است.

حسینی با افزایش میزان مطلوبیت میکروبی آب شرب روستایی با انجام اقداماتی نظیر کلرزنی مداوم، نصب دستگاه‌های کلرزن، تجهیز آزمایشگاه‌ها، تعویض شبکه‌های فرسوده و رفع به موقع شکستگی‌ها اشاره کرد و افزود: جمعیت زیر پوشش فاضلاب از ۶۳ درصد به ۷۵ درصد رسیده است.

کد خبر: ۴۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha