۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
میکروفون یقه‌ای، روی خوش تکنولوژی

میکروفون یقه‌ای، روی خوش تکنولوژی

برای خرید میکروفن یقه ای بسته به نوع فعالیتی که دارید، می‌توانید اقدام به خرید میکروفون یقه ای حرفه ای‌ برای خودتان کنید. برای مثال اگر می‌خواهید پادکست ضبط کنید، میکروفون های یقه ای برای گوشی و میکروفون های یقه ای اندروید می‌تواند برای شما مناسب باشد.

به گزارش بازار، در زمان‌هایی نه چندان دور استفاده از میکروفون، تجربه کاربری مناسبی نداشت. تصور کنید یک مجری (مجری تلویزیون، سمینار و همایش و...) در زمان اجرای برنامه مجبور بود مراقب سیم‌های طولانی متصل به میکروفونش باشد تا در حین اجرای زنده سیم زیر پای خودش یا مهمان/مهمانانش گیر نکند و اسباب خنده دیگران و خراب شدن برنامه را فراهم نکند. هنرمندان از جمله خوانندگان علاوه بر اینکه باید سیستم صوتی سالن کنسرت را قبل از شروع اجرا جز به جز بررسی می‌کردند، باید مراقب می‌بودند طولانی بودن سیم میکروفون در حین اجرای زنده دردسرساز نشود. قاریان قرآن، خبرنگاران و به طور کلی افرادی که در مقابل جمعیت اجرای زنده داشتند همه جزو افرادی بودند نیاز به این را حس می‌کردند که آزادانه و بدون استرس بتوانند بر روی صحنه حرکت کنند، بدون آن که صدا قطع شود. امروزه میکروفون یقه‌ای همه این مشکلات را برطرف کرده است.

میکروفون یقه‌ای
همان طور که از اسم این محصول مشخص است، میکروفون یقه‌ ای گیره‌ای دارد که می‌توانید آن را به صورت آشکار یا مخفی به لباس خود متصل کنید و از این مزیت‌ها برخودار بشوید:

- سرعت و آسانی نصب و ستاپ کردن

- آزاد کردن  و خسنه نشدن دست‌ها (دیگر نیازی به نگه داشتن میکروفون با دست نیست)

- مثل میکروفون دستی احتمال دور یا نزدیک شدن میکروفون از دهان و نامطلوب شدن صدا و یا سوت کشیدن آن وجود ندارد.

- قابلیت ضبط همه جانبه (omni) آن باعث شده که دیگر نیاز نباشد نگران باشید صدا از چه زاویه‌ای به میکروفون می‌رسد. میکروفون یقه ای صدا را از هر زاویه‌ای ضبط می‌کند.

- پیدا کردن آزادی عمل در حین اجرا و حرکت کردن بر روی سن

میکروفون یقه ای چه کاربردهایی دارد؟

استفاده توسط خواننده در حین اجرای زنده (کنسرت)

استفاده توسط مجریان برنامه‌ها و اجراهای زنده

استفاده توسط سازندگان پادکست برای تولید محتوای صوتی

استفاده توسط یوتیوبرها برای تولید محتواهای تصویری

استفاده توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه جهت تهیه گزارش و مصاحبه

استفاده توسط مدرسان و اساتید در حین برگزاری کلاس‌های آنلاین

و ...

انواع میکروفن یقه ای
میکروفون های یقه ای به طور کل به دو دسته باسیم و بیسیم تقسیم‌بندی می‌شوند:

میکروفون یقه ای باسیم:
میکروفون های یقه ای با سیم معمولا در مقایسه با میکروفن های یقه ای بیسیم در قیمت یکسان عملکرد بهتری از خودشان نشان می‌دهند. میکروفون یقه ای باسیم، به راحتی به وسایل مکمل دیگر نظیر لپ تاپ، موبایل و ... متصل می‌شود و استفاده از آن راحت است. اگر خیلی نیاز به حرکت بر روی سن و یا مشارکت گرفتن از مخاطبانتان ندارید، میکروفون یقه ای با سیم می‌تواند گزینه بهتری باشد.

میکروفون یقه ای بیسیم:
میکروفون یقه ای بیسیم که به آن میکروفون یقه ای وایرلس یا بلوتوثی هم گفته می‌شود مناسب اجراهای صحنه‌ای و کلا افرادی است که نیاز به حرکت کردن دارند بدون این که کابل یا سیم مزاحم آن‌ها بشود. راه‌اندازی کردن این مدل میکروفن ها بسیار ساده و سریع است.

برندهای تولید کننده میکروفن یقه ای

بویا (BOYA)

 شاید بتوان معروفترین برند تولید کننده میکروفن یقه ای را در میان مردم ایران، بویا دانست. بویا محصولات بسیار متنوعی را تولید می‌کند.

زیکو (ZICO)

زیکو یک برند بسیار باکیفیت در زمینه تجهیزات صوتی است. این برند اغلب محصولاتش را تحت لیسانس آلمان و در کره جنوبی تولید می‌کند. محصولات این برند به همراه گارانتی سه ساله و خدمات ده ساله پس از فروش عرضه می‌شوند.

جی تی آر (JTR)

جی تی آر یک برند چینی است و محصولاتی را با کیفیت قابل قبول به بازار عرضه می‌کند. میکروفون و باند و بلندگو از مهمترین محصولات برند جی تی آر محسوب می‌شوند.

چیرمن (CHAIRMAN)

چیرمن از دیگر برندهای چینی در حوزه تجهیزات صوتی است که محصولات قابل قبولی به بازار عرضه می‌کند.

اکوچنگ (ECHOCHANG)

اکوچنگ یکی از برندهای ایرانی در زمینه تجهیزات صوتی است که محصولات خوبی به بازار عرضه می‌کند. محصولات صوتی این برند قدیمی را می‌توانید از آوازک تهیه کنید.

از دیگر برندهایی که اقدام به تولید میکروفن یقه ای با کیفیت کرده‌اند می‌توان به دایناپرو، جاسکو، سامسونگ، فری پاور، آهوجا، دی اند دی و آسیا امپ اشاره کرد.

میکروفن یقه ای و میکروفون هدمیک
میکروفن یقه ای معمولاً با گیره های کوچک بر روی یقه، کراوات یا لباس متصل میشوند. اگر میکروفن یقه ای سیم دار باشد، سیم آن که به یک رکوردر وصل میشود و سیم در زیر لباس مخفی میشود. اگر میکروفن یقه ای بیسیم باشد، گیرنده به صورت بیسیم به یک رکوردر متصل میشود و یک فرستنده فرکانس رادیویی در جیب و یا روی کمربند قرار می‌گیرد.

استفاده از میکروفون هدمیک آسان است و نیازی به مهارت خاصی ندارد. انواع مختلفی از میکروفن هدمیک در بازار موجود است که هر یک نیازهای خاصی را برآورده می‌کنند. میکروفن هدمیک در دو مدل یک گوش و دو گوش نیز تولید می‌شود. استفاده از هر دو مدل راحت است و سخنران در حین استفاده از میکروفن هدمیک فراموش می‌کند که این وسیله را همراه خود دارد. میکروفون هدمیک مدل دوگوش چون محکم به گردن میچسبد، میکروفون به راحتی دیده نمی‌شود.

خرید میکروفون یقه ای
برای خرید میکروفن یقه ای بسته به نوع فعالیتی که دارید، می‌توانید اقدام به خرید میکروفون یقه ای حرفه ای‌ برای خودتان کنید. برای مثال اگر می‌خواهید پادکست ضبط کنید، میکروفون های یقه ای برای گوشی و میکروفون های یقه ای اندروید می‌تواند برای شما مناسب باشد.

برای ضبط ویدئوهای آموزشی نیز، خرید میکروفون های یقه ای لپ تاپ و کامپیوتر به شما توصیه می‌شود. برای مصاحبه‌های صوتی و رادیویی خیابانی، می‌توانید اقدام به خرید میکروفون یقه ای خبرنگاری یا میکروفون یقه ای برای رکوردر کنید.

میکروفون یقه ای برای دوربین نیز می‌تواند برای مصاحبه های ویدئویی و ضبط ویدئوهای آموزشی حرفه‌ای کمک زیادی به شما کند. قیمت از دیگر مواردی است که برای بسیاری از خریداران اهمیت دارد.

کد خبر: ۴۸٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کامران DE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 0
      پس این خبرنگارا چرا هنوز از این میکروفون معمولی دستیا استفاده می‌کنن؟