۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
اتوبوس‌های خطوط شهری همدان از نفتگاز یورو ۴ بهره مند شدند
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان:

اتوبوس‌های خطوط شهری همدان از نفتگاز یورو ۴ بهره مند شدند

همدان - روستایی؛ مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از اصلاح زیرساخت لازم و تجهیز امکانات مورد نیاز در واحدهای سوخت رسانی تحت نظارت شهرداری‌های استان همدان خبر داد و گفت: از اواسط مهرماه جاری تمامی اتوبوس‌های خطوط شهری در ۱۰ شهرستان استان همدان از نفتگاز یورو ۴ بهره مند شدند.

امین روستایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یکی از دلایل استمرار آلودگی هوای شهرهای بزرگ کیفیت سوخت مصرفی در اتوبوس‌های حمل و نقل مسافران درون شهری است، گفت:  مطالعات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته و   نتایج خوبی در زمینه دستیابی به تولید بنزین و نفتگاز با بالاترین شاخص‌های کیفیت روز دنیا حاصل شده است.

وی با بیان اینکه این روند از سرعت قابل قبولی برخوردار است، عنوان کرد: فراگیری استفاده از این سوخت پاک در استان همدان مستلزم تلاش و پیگیری مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در تأمین فرآورده، استانداردسازی و بهبود زیرساخت‌های لازم در تأمین، نگهداشت و توزیع سوخت است.

روستایی با تاکید بر اینکه  همکاری شهرداری‌ها که ارایه دهنده خدمات عمومی به شهروندان هستند تعیین کننده بوده و در این مبحث خاص، تکاپوی مدیریت پخش فرآورده‌های نفتی استان همدان با همکاری سازمان‌های هم راستا و مرتبط به عنوان متولیان اصلی در تجهیز امکانات و تخصیص مخازن ویژه و هماهنگی نصب سامانه هوشمند سوخت، تداوم کنترل و روند کاهشی آلودگی هوا را نوید می بخشد، یادآور شد: طی انجام مکاتباتی با شهرداری‌های استان اعلام آمادگی شد که در صورت اصلاح و بهبود زیرساخت‌های انبارش سوخت، ارسال محمولات نفتگاز با استاندارد یورو۴ به این مراکز مقدور خواهد بود.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: پیشتر واحدهای اتوبوس‌رانی شهری در شهرهای مختلف استان از طریق خرید مقادیر عمده سوخت به صورت حواله‌ای اقدام می‌کردند و بر اساس الگوی کارکرد روزانه و پیمایش مسیر، فرآورده دریافتی را در میان وسایط نقلیه دیزلی تحت پوشش با کاربری عمومی توزیع می‌کردند که این رویه با چارچوب‌های عملیاتی تعریف و تبیین شده شرکت ملی پخش مطابقت نداشت لذا تأمین و فروش نفتگاز با استاندارد یورو ۴ مشروط به تجهیز سامانه هوشمند و استاندارد سازی زیرساخت لازم بود.

وی ادامه داد: با اصلاح زیرساخت لازم و تجهیز امکانات مورد نیاز در واحدهای سوخت رسانی تحت نظارت شهرداری‌های استان از اواسط مهرماه جاری تمامی اتوبوس‌های خطوط شهری در ۱۰ شهرستان استان همدان از نفتگاز یورو ۴ بهره مند شدند.

روستایی گفت: حاصل این تعامل کارساز بهسوزی سوخت در محفظه احتراق اتوبوس‌های پرتردد شهری، ورود کمتر آلاینده‌ها به محیط زیست و تأثیر مهمی است که بر سلامت شهروندان دارد.

کد خبر: ۴۸٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha