۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
مافیایی در واردات کالاهای واسطه وجود دارد/ لزوم تحقیق و تفحص از پروسه صادرات و واردات
نماینده مردم ساری در مجلس در گفتگو با بازار:

مافیایی در واردات کالاهای واسطه وجود دارد/ لزوم تحقیق و تفحص از پروسه صادرات و واردات

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: مافیایی در حوزه واردات کالا به ویژه واردات کالاهای واسطه ای وجود دارد و جای تاسف دارد که به تولید داخلی خودمان توجهی نمی‌شود.

علی بابایی کارنامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار با انتقاد از آشفته بازار ارز گفت: دولت برنامه‌ای برای مدیریت عرضه و تقاضای ارز ندارد و به جای آنکه دولت این بازار را مدیریت کند، شاهدیم که واسطه‌گران و دلالان این بازار را تحت کنترل خود دارند.

وی بیان کرد: همچنین برای واردات کالاهای اساسی ارز ترجیحی به برخی از صادرکنندگان داده شد و این افراد تعهد دادند که این ارز را بازگرداند اما برخی افراد این ارز را باز نگرداندند لذا باید نظارت دقیقی روی این فرایند صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر مافیایی در حوزه واردات کالا به ویژه کالاهای واسطه‌ای وجود دارد که بانک مرکزی توان مقابله با آنان را ندارد.

بابایی کارنامی تاکید کرد: پیشنهاد بنده آن است که تیمی منسجم متشکل از قوه قضائیه، دولت و مجلس تشکیل شوند تا در قالب تحقیق و تفحص وضعیت صادرکنندگان و واردکنندگان را مورد بحث و بررسی قرار دهند و از سوی دیگر میزان ارز موجود در اختیار مردم را برآورد کنند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارزهایی در کشور در اختیار مردم است و برخی از مردم یا اعتماد و یا ریسک نمی‌کنند و این ارز را به بازار عرضه نمی کنند.

وی افزود: علاوه بر این به تولید داخلی بها داده نمی شود؛ به این معنا که سالانه میلیاردها دلار ارز برای واردات کالاها تخصیص داده می‌شود در حالیکه ما برای تولید این محصولات به خودکفایی رسیده‌ایم و می‌توانیم این کالاها را در داخل کشور خودمان هم تولید کنیم.

بابایی کارنامی تاکید کرد: زمانی که تولیدکنندگان داخلی می توانند کالایی را در داخل کشور خودمان و با بر اساس ظرفیت های خودمان تولید کنند، چه دلیلی دارد که همان کالا را با ارز آزاد یا ارز ترجیحی یا نیمایی وارد کشور کنیم.

کد خبر: ۴۸٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha