۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
کاهش واردات ۵۰ درصدی روغن خام، نهاده های دامی و دانه های روغنی
عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی مطرح کرد

کاهش واردات ۵۰ درصدی روغن خام، نهاده های دامی و دانه های روغنی

زرگران، عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران از واردات ۴۵ تا ۵۰ درصدی اقلامی همچون روغن خام، نهاده های دامی مثل جو، کنجاله سویا و همینطور دانه های روغنی طی شش ماه و نیم سال جاری در کشور خبرداد.

به گزارش بازار، «کاوه زرگران» افزود: شرایط اقتصادی و تحریمی که در حال حاضر کشور در آن بسر می برد در شش ماهه و نیم امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ترخیص وزنی کالا در بسیاری از اقلام از گمرکات کاهش قابل توجهی داشته است.

وی اظهارداشت: وقتی رویه ورود کالا به کشور دچار چنین خلل بزرگی شود طبیعی است که میزان عرضه و تقاضا با هم برابری نکندو تنظیم آن بازار هم بهم بخورد.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران گفت: شش تا هفت قلم کالای اساسی از جمله ذرت دامی، جودامی، کنجاله سویا، روغن خام و دانه سویا را دولت با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای جلوگیری از گران ترشدن این اقلام حمایت می کند.

وی افزود: به غیر از ذرت دامی که طی این مدت واردات آن ۲۰ درصد افزایش داشته کشور در تامین سایر کالاها با مشکلات جدی روبرو بوده است.

زرگران همچنین در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد دولت یارانه ای که برای تامین کالا های اسای پرداخت می کند این یارانه به نحو باید و شاید به دست مصرف کننده نهایی نمی رسد حضرتعالی دلیل این قضیه را درچه می دانید، اظهارداشت: قیمتی که بطور رسمی بر محصولاتی همچون لبنیات، گوشت، مرغ و امثالهم لحاظ می شود بر پایه ارز ترجیحی است اما تخلفات گسترده ای در این حوزه وجود دارد یعنی فروشندگان کالاهای خود را با قیمت های بالاتر عرضه می کنند.

وی ادامه داد: این نشات گرفته از اینکه در طول زنجیره تخلفاتی صورت گرفته و کالا گران تر از قیمت مصوب به فروش رسیده اما این عام نیست بلکه درصدی که در اقلیت است.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران یادآورشد: در حال حاضر عمده محصولاتی که دولت بابت تامین آن ها ارز ترجیحی پرداخت می کند به دست مصرف کننده می رسد حال اگر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شود قیمت این کالاها بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۴۸٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha