۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
رویکرد ایران درباره هواپیمای اوکراینی مبتنی بر شفافیت است
معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه:

رویکرد ایران درباره هواپیمای اوکراینی مبتنی بر شفافیت است

دور دوم مذاکرات مربوط به سانحه هواپیمای اوکراینی میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین به میزبانی کشورمان و به ریاست معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و رییس هیئت ایرانی با هیئت اوکراینی به ریاست یوگنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین و رییس هیئت این کشور در تهران آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت امور خارجه، بهاروند رییس هیات ایرانی، با ابراز تاسف و همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی اظهار داشت: هواپیمای اوکراینی در اثر خطای انسانی مورد اصابت قرار گرفت و جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد تا طرف اوکراینی نیز از این موضوع اطمینان یابد.

وی افزود: رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر شفافیت است و در خصوص این سانحه چیزی برای پنهان کردن ندارد و آماده است تا صادقانه مردم و هیات اوکراینی را از جرئیات سانحه مطلع سازد.

رییس هیئت ایرانی، جمهوری اسلامی ایران و اوکراین را دو کشور دوست دانست که متاسفانه شاهد این اتفاق بودند و اکنون باید بر سر میز مذاکره به توافق برسند.

بهاروند مصمم بودن جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی کیفری و مجازات خاطیان، برقراری عدالت و پرداخت غرامت به بازماندگان را مورد تاکید قرار داد.
معاون وزیر خارجه و رییس هیات اوکراینی نیز ضمن تشکر از استقبال گرم جمهوری اسلامی ایران علیرغم شیوع ویروس کرونا و مثبت ارزیابی کردن دور اول مذاکرات در کی یف، از همکاری و تلاش جمهوری اسلامی ایران جهت اجرای عدالت قدردانی کرد.

در ابتدای این نشست دو طرف به احترام جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی، مذاکرات خود را با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه آغاز کردند.

مذاکرات کارشناسی میان دو کشور در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۴۸٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha