۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
بهره مندی ۱۶ شهر در البرز از نعمت گاز/ واگذاری انشعاب در مناطق حاشیه ای با استعلام از جهاد کشاورزی
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز خبر داد

بهره مندی ۱۶ شهر در البرز از نعمت گاز/ واگذاری انشعاب در مناطق حاشیه ای با استعلام از جهاد کشاورزی

کرج- تقی نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه البرز ۹۰۰ هزار مشترک گاز دارد، گفت: واگذاری انشعاب در مناطق حاشیه ای با استعلام از جهاد کشاورزی انجام می شود.

حسین تقی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه از ۱۵ فروردین تا ۱۶ آبان دوره گرم سال محسوب می شود، افزود: بهای گاز از ۱۶ آبان تغییر و با تعرفه فصل سرد محاسبه می شود.

وی با اعلام این خبر گفت: تعرفه گاز خانگی در ماه های سرد بر حسب اقلیم و دامنه مصرف(مترمکعب) از ۴۱۴ ریال تا ۴ هزار و ۸۳۰ ریال و در ماه های گرم سال تعرفه گاز از هزار و ۸۱ ریال تا ۴ هزار و ۳۰۱ ریال متغیر است و حداکثر نرخ دریافتی از مشترکان به ازای فروش هر متر مکعب گاز طبیعی در ماه های گرم (بدون احتساب مالیات و عوارض) از هزار و ۵۰۰ ریال افزون نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه بهای گاز مصرفی مشترکان بسیار ناچیز و کمتر از بهای تمام شده واقعی است، تاکید کرد: ما در قبال حفظ گاز و انواع انرژی برای آیندگان مسئولیت داریم و از مشترکان درخواست می کنیم در مصرف گاز و جلوگیری از اتلاف انرژی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

تقی نژاد با بیان اینکه البرز حدود ۹۰۰ هزار مشترک گاز دارد، گفت: ۱۶ شهر از ۱۷ شهر البرز از گاز طبیعی برخوردار است و «آسارا» تنها شهر باقیمانده نیز به زودی به شبکه گاز متصل خواهد ش و در حال حاضر ۹۹.۹ درصد مناطق شهری استان و ۸۶ درصد مناطق روستایی استان تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند.

قیمت کنتور گاز هیچ تغییری نداشته است
وی در پاسخ به این پرسش که کنتورهای مصرفی تولید داخل است یا وارداتی و آیا در شرایط کنونی برای تهیه کنتور با مشکل مواجه هستیم یا خیر، گفت: قیمت کنتور در شرایط جدید هیچ تغییری نداشته و شرکت گاز با عقد قرارداد از تامین کنندگان داخلی اقدام به تامین کنتورهای مورد نیاز خود می کند.

تقی نژاد در خصوص نحوه واگذاری انشعاب و کنتور در مناطق حاشیه ای استان گفت: در مناطق حاشیه ای با استعلام از سازمان جهاد کشاورزی و در صورت اعلام بلامانع بودن سازمان های ذیصلاح واگذاری اشتراک انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در جواب اینکه آیا اتلاف گاز در شبکه داریم یا خیر، گفت: گاهی به دلیل نشتی های زیرزمینی، نشتی های نقاط تحویل، تعمیرات ایستگاه ها و بعضا مصارف غیرمجاز اتلاف گاز داریم که به صورت سالیانه محاسبه و اعلام می شود و مقدار آن کمتر از ۲ درصد است.

وی در خصوص چگونگی الگوی مصرف مشترکان و دیرکرد یا جریمه بیش از مصرف گفت: الگوی مصرف مشترکان مطابق با جداول موجود در شرکت تعیین و در محاسبات مدنظر قرار می گیرد و در خصوص دیرکرد پرداخت گازبهاء هیچگونه جریمه ای وجود ندارد اما از مشترکان خواست با توجه به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف، با مدیریت و بهینه مصرف کردن، از اتلاف گاز جلوگیری و در ذخیره‌سازی انرژی برای آیندگان نیز تلاش کنند.

تفکیک کنتور در ساختمان های قدیمی
تقی نژاد در خصوص نحوه محاسبه گازبهاء آپارتمانها و ملک های بیش از یک واحد گفت: در خصوص آپارتمان ها و مشترکانی که دارای کنتور تجمیعی هستند، ملاک محاسبات گاز بهاء میزان مصرف، تعداد روزهای مصرف و تعداد واحد مندرج در قبض است.

وی در پاسخ به اینکه تفکیک کنتورها فقط در ساختمان های نوساز اجرا می شود یا برای ساختمان های قدیم هم اجرا می شود، گفت: برای تفکیک کنتور ساختمان های قدیمی، مالکان می توانند با ارائه مدارک لازم نسبت به تفکیک اقدام کنند.

تقی نژاد در پاسخ به چرایی افت کیفیت گاز در زمستان تاکید کرد: به دلیل عدم تغییر در ترکیبات گاز در طول سال کیفیت گاز تحویلی در زمستان هیچگونه تغییری ندارد.

کد خبر: ۴۸٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha