۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
ضرورت توجه دولت به محورهای اصلاح ساختار بودجه
رئیس حوزه ریاست مجلس مطرح کرد

ضرورت توجه دولت به محورهای اصلاح ساختار بودجه

نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس گفت: ۱۴ تا ۱۵ محور برای اصلاح ساختار بودجه از سوی مجلس و دولت تعیین شده است و باید در ارائه لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش بازار، بابک نگاهداری، در تشریح جزئیات یازدهمین نشست شورای هماهنگی مجلس شورای اسلامی با روسای کمیسیون‌های تخصصی که صبح امروز در کمیسیون تلفیق برگزار شد، تاکید کرد: اصلاح ساختار بودجه در دستور کار امروز این شورا قرار داشت.

وی اضافه کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح ساختار بودجه و اینکه دولت در بودجه سال ۹۸-۹۹ توفیقی برای این مهم بدست نیاورد، مجلس شورای اسلامی تاکید دارد بودجه ۱۴۰۰ با اصلاح ساختار ارائه شود.

رئیس حوزه ریاست مجلس ادامه داد: بر این اساس رییس مجلس شورای اسلامی مکاتبه‌ای با رییس جمهور داشته است؛ همچنین جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه تشکل شد و نهایتا ۱۴ الی ۱۵ محور برای اصلاح ساختار بودجه مورد توافق قرار گرفته است.

نگاهداری افزود: در این نشست مجموعه اقدامات مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی بررسی و تاکید شد جمع بندی و تلفیق اقدامات این چهار حوزه صورت بگیرد و لایحه ۱۴۰۰ حتما با اصلاح ساختار ارائه شود.
مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین موضوع ساماندهی فراکسیون‌های مجلس از دیگر دستور کارهای این نشست بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد و تکثر درخواست تشکیل فراکسیون‌ها برای جلوگیری از تداخل و موازی کاری آن‌ها و الگوی ساماندهی مکمل بودن فراکسیون‌ها از سوی نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا مقرر شد با انجام اصلاحات در آیین نامه داخلی و سقفی که برای عضویت در فراکسیون‌ها تعیین می‌شود، بتوانیم الگوی اثربخش از همکاری و تعامل خوب فراکسیون‌ها با کمیسیون‌ها را در مجلس یازدهم داشته باشیم.

کد خبر: ۴۸٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha