۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
۱۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی و باغی در سطح کشور پرداخت می‌شود
معاون صندوق بیمه کشاورزی:

۱۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی و باغی در سطح کشور پرداخت می‌شود

بوشهر- معاون صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات به کشاورزان کشور پرداخت‌شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

محمدابراهیم حسن نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در حاشیه بازدید از مزارع و گلخانه‌های کشاورزی شهرستان دشتی استان بوشهر اظهار داشت: مهم‌ترین وظایف این صندوق حمایت از کشاورزان در همه زمینه‌های زارعی، باغی، دامداری و گلخانه‌ها و سایر فعالیت‌های کشاورزی است.

وی تصریح کرد: از هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان خسارت پرداختی ۷۶۰ میلیارد تومان به باغداران پرداخت شد و ۳۹۰ میلیارد تومان به محصولات زارعی مربوط است.

حسن نژاد اضافه کرد: در استان بوشهر از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۸ میلیارد ریال خسارت بیمه به کشاورزان پرداخت‌شده است.

معاون صندوق بیمه کشاورزی بیان کرد: با تلاش مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استان بوشهر در چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی برای توسعه کشاورزی متناسب با ظرفیت این استان برداشته‌شده است که یکی از این کارها توسعه سطح گلخانه‌های استان است.

حسن نژاد افزود: در زمان حاضر ۳۹۲ هکتار گلخانه در استان بوشهر فعال است که ۲۸۰ هکتار آن مربوط به سه سال گذشته است و ۳۶۰ هکتار گلخانه جدید در دست اجراست که می‌تواند تحول بسیار بزرگی در برای افزاش تولید و اشتغال در استان ایجاد کند.

وی تأکید کرد: این صندوق به میزانی که کشاورزان محصولات خود بیمه می‌کنند از آن‌ها حمایت کرده و خسارت ناشی از حوادث طبیعی سیل، سرما، تگرگ، زلزله و توفان و سایر موارد بیمه‌ای پرداخت می‌کند.

حسن نژاد اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های مستعد کشاورزی است و با توجه به سطح زیر کشت دیم کشاورزان باید بیمه محصولات کشاورزی خود را جدی بگیرند تا در صورت خسارت بتوانند دوباره به چرخه تولید بازگردند.

معاون صندوق بیمه کشاورزی کشور اضافه کرد: یکی از محصولات که موردحمایت این صندوق است بیمه خرمای نخلداران است و هم‌اکنون ۷۰ درصد نخیلات کشور تحت پوشش بیمه این صندوق است و این حمایت از نخلداران کشور تأثیر خوبی در پرداخت خسارت به آن‌ها داشته است.

وی تأکید کرد: نخلداران باید مدیریت فنی ریسک خرما را بالا ببرند و یکی از مشکلات نخلداران بحث خسارت خشکیدن خرما است که هرسال زیان فراوانی به نخلداران وارد می‌کند و این صندوق امسال بخشی از این خسارت را پرداخت کرد و بخشی نیز در حال پرداخت است.

معاون صندوق بیمه کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: در بازدیدی که امروز از مزارع گوجه‌فرنگی در فضای باز و گلخانه‌های تولید نشاء و گوجه‌فرنگی و فلفل در بخش کاکی انجام شد از نزدیک با مشکلات و مسائل کشاورزان و تولیدکنندگان و راه‌های توسعه بیمه محصول کشاورزان و پرداخت خسارت به کشاورزان آشنا شدیم.

کد خبر: ۴٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha