۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
ورود دیوان محاسبات به موضوع خلع ید مالک هفت‌تپه
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد

ورود دیوان محاسبات به موضوع خلع ید مالک هفت‌تپه

خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی از ورود دیوان محاسبات به موضوع خلع ید مالک هفت تپه خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی خضریان گفت: براساس مصوبه جلسه کمیته بررسی مشکلات کارخانه نیشکر هفت تپه، مقرر شد ظرف ۴۵ روز یعنی تا پایان آبان ماه، مالک فعلی خلع ید و مشکلات کارگران رسیدگی و کشت ساماندهی شود.

وی تصریح کرد: به موازات اقداماتی که دولت و سایر نهادها موظف به انجام آن هستند، رئیس دیوان محاسبات نیز این موضوع را در چارچوب تحقیق و تفحص پیگیری می‌کند.

خضریان در ادامه گفت: بنا بر مطالبات کارگران و تضییع حقوق بیت المال در مجموعه کشت و صنعت هفت تپه؛ تعدادی از نمایندگان و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ با حضور در مجموعه هفت تپه از نزدیک در جریان مشکلات این مجموعه قرار گرفتند و طی جلساتی با حضور نهادهای نظارتی، نمایندگان کارگری، دولت، سازمان بازرسی، نماینده تام الاختیار وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی، تصمیم‌های مثبتی در جهت حل مشکلات اتخاذ شد.

وی افزود: با دستور ریاست دیوان محاسبات، دادستانی این دیوان به موازات دولت پیگیر اجرای مصوبه خلع ید و پیگیری حقوق بیت المال خواهد بود و هرگونه اهمال احتمالی از سوی هر نهاد در پیگیری حقوق بیت المال با استفاده از بازوی نظارتی مجلس یعنی دیوان محاسبات پیگیری خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ همچنین گفت: نمایندگان نیز حق قانونی خود را در چارچوب سوال از وزیر، استیضاح و سایر ابزارهای نظارتی به کار خواهند گرفت تا حقوق کارگران هفت تپه بیش از این تضییع نشود.

خضریان افزود: نماینده سازمان بازرسی و کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس نیز بر روی ضرب الاجل داده شده تا پایان آبان ماه که مورد اجماع همه در جلسه بوده است، نظارت می‌کند تا بدون هیچ کم و کاستی اجرا شود.

کد خبر: ۴۸٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha