۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۹
میزان تولید محصولات گلخانه ای ده برابر فضای باز است
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

میزان تولید محصولات گلخانه ای ده برابر فضای باز است

اردبیل - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با بیان اینکه میزان تولید محصولات گلخانه‌ای ده برابر فضای باز است گفت: کشاورزی در گلخانه‌ها نسبت به کشاورزی در فضای آزاد دارای مشکلات کمتری است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد علی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بعد از ظهر امروز شنبه در جلسه کارگروه استانی تولید محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی در اردبیل، با بیان اینکه استان اردبیل در توسعه واحدهای گلخانه‌ای در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده است گفت: در بحث گلخانه ای مصرف آب حائز اهمیت است و انتظار می رود مدلی از آبیاری در واحدهای گلخانه‌ای استفاده شود که با آبچرخانی بتوان، به میزان بیش از ۵۰ درصد مصرف آب صرفه‌جویی کرد.
وی با بیان اینکه میزان تولید محصولات گلخانه‌ای ده برابر فضای باز است گفت: کشاورزی در گلخانه‌ها نسبت به کشاورزی در فضای آزاد دارای مشکلات کمتری است؛ به علاوه بازده زمانی برای به ثمر نشستن و برداشت محصولات نیز نسبت به کشاورزی سنتی، کوتاه‌تر است.
طهماسبی با بیان اینکه کشاورزی گلخانه‌ای می تواند سودآوری بیش از ده برابری نسبت به کشاورزی معمولی داشته باشد گفت: برای تولید و پرورش تجاری گیاهان و میوه‌جات با کیفیت بالا و در تمام طول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت‌زا نظیر باد، طوفان‌های ویرانگر، سرما و یخبندان و … را در نظر گرفت که با رعایت و مدیریت آن‌ها می‌توان به محصول مرغوب و سودآوری رسید.
وی با بیان اینکه میزان تولیدات محصولات کشاورزی در حال حاضر بیش از ۱۲۸ میلیون تن است گفت: میزان تولید انواع محصولات سردرختی نیز به بیش از ۲۳ میلیون تن رسیده است.
معاون وزیر کشاورزی در امور باغبانی تصریح کرد: در زمینه تولید شیر نیز سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن شیر تولید و روانه بازار مصرف شد.

کد خبر: ۴٬۸۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha