۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
ورود دادستانی به دلالی مسکن مهر/ واحدهای مسکن مهر از دلالان پس گرفته می شود
مدیر عامل شهر جدید پرند در گفتگو با بازار خبر داد

ورود دادستانی به دلالی مسکن مهر/ واحدهای مسکن مهر از دلالان پس گرفته می شود

وطن خواهی، مدیر عامل شهر جدید پرند با تاکید بر اینکه برخی دلالان در شهر جدید پرند ۱۰ تا ۲۰ واحد مسکن مهر را قانونی خریداری کرده اند گفت: درصدد هستیم تا از طریق دادستانی واحدهای مسکن مهر را از دلالانی که برای دریافت دفترچه اقساط اقدام نمی کنند پس بگیریم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: عدم دریافت واحدهای مسکن مهر تکمیل شده و امتناع از دریافت دفترچه اقساط از سوی مالکان به یکی از مشکلات این روزهای برخی شهرهای جدید که واحدهای مسکن مهر زیادی در آنها احداث شده بود تبدیل شده است. یکی از این شهرها، شهر جدید پرند است که به عنوان قلب مسکن مهر کشور ماههاست که مالکان مسکن مهر را به افزایش نرخ سود در صورت عدم دریافت دفترچه اقساط تهدید کرده است.
اما ظاهرا شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی تنها به افزایش نرخ سود تسهیلات بانکی بسنده نکرده و دلالانی را که منتظر هستند مسکن باز هم گران تر شده و این واحدهای مسکن مهر را با قیمت های مناسب تری به فروش برسانند به بازپس گیری این واحدهای مسکونی تهدید کرده است.
اکثر دلالان که به گفته وطن خواهی مدیر عامل شهر جدید پرند هر کدام ۱۰ تا ۲۰ مسکن مهر دارند این روزها برای اینکه اقساط پرداخت نکنند از دفترچه قسط خودداری می کنند. به همین دلیل اواخر سال گذشته مقرر شد تا با هماهنگی بانک مسکن، نرخ سود این واحدهای مسکونی از ۴ درصد کنونی به ۱۸ درصد افزایش یابد. این اقدام باعث شد تا بسیاری از مالکان مسکن مهر با مراجعه به کارگزاریهای مسکن مهر، دفترچه اقساط خود را دریافت کنند. اما ظاهرا هنوز هستند افرادی که افزایش نرخ سود آنها را به دریافت دفترچه اقساط ترغیب نکرده است.

تعداد دقیق و قطعی از میزان واحدهای مسکن مهر که در اختیار دلالان است وجود ندارد اما باید اینطور گفت که هر کدام از دلالان بیش از ۱۰ تا ۲۰ واحد مسکونی را خریداری کرده اند

محسن وطن خواهی مدیر عامل شهر جدید پرند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که ظاهرا تعداد زیادی واحد مسکن مهر تکمیل شده است اما هنوز مالکان از تحویل آن خودداری کرده و برای دریافت دفترچه اقساط اقدام نمی کنند گفت: هنوز تعداد دقیق و قطعی از میزان واحدهای مسکن مهر که در اختیار دلالان است وجود ندارد اما باید اینطور گفت که هر کدام از دلالان بیش از ۱۰ تا ۲۰ واحد مسکونی را خریداری کرده اند.

ورود دادستانی به دلالی مسکن مهر
وی افزود: شرکت عمران پرند درصدد این است تا از طریق دادستانی و بررسی تمام جوانب این واحدهای مسکونی مهر را که اتفاقا این دلالان قانونی و با تنظیم قولنامه هم خریداری کرده اند پس بگیریم چرا که این دلالان با رضایت مالکان این واحدها را خریداری کرده اند اما به هر حال باید تکلیف این واحدهای مسکونی مشخص شود. به هر حال باید این واحدهای مسکونی تعیین تکلیف شوند.
وطن خواهی در پاسخ به این پرسش که چرا مالکان این واحدهای مسکونی که می گویید عمده آنها دلال هستند از دریافت واحدهای مسکونی خودداری می کنند و دفترچه اقساط دریافت نمی کنند اظهار داشت: قطعا این دلالان با توجه به رشد قیمت مسکن باز هم منتظر و مترصد این هستند که قیمت ها بیشتر از این افزایش یابد و ملک را با قیمت بیشتری به فروش برسانند.
وی افزود: از سال گذشته که اعلام کردیم مالکانی که مسکن مهر خود را تحویل نگیرند سود مسکن مهر آنها از ۴ درصد به ۱۸ درصد خواهد رسید تعداد زیادی از مالکان مسکن مهر دفترچه اقساط خود را دریافت کردند.
مدیر عامل شهر جدید پرند در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدام قانونی است گفت: طبق برنامه ای که بانک مسکن با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در پیش گرفته ما بخشنامه ای را ابلاغ کرده ایم تا بر اساس آن متقاضیان مسکن مهر که واحد مسکونی خود را تحویل نمی گیرند و اقدامی برای دریافت کارت قسط خود نمی کنند نرخ سود را از ۴ درصد به ۱۸ درصد افزایش دهیم.

افتتاح ۳۱۰۰ مسکن مهر در پنج شنبه هفته جاری
وطن خواهی در خصوص آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر گفت: در روز پنج شنبه جاری قرار است ۳۱۰۰ واحد مسکونی افتتاح و به بهره برداری برسد.
وی افزود: حدود ۸۷ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند وجود دارد که از این تعداد ۷۷ هزار واحد مسکونی آن تحویل متقاضیان شده و ۲۵۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز آماده تحویل است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در یک ماه آینده و یا ماه جاری افتتاح مسکن ملی را نیز شاهد خواهیم بود گفت: بزودی استارت افتتاح واحدهای مسکن ملی در شهر جدید پرند زده خواهد شد.

کد خبر: ۴۸٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دنا IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      در شهر پرند هیچ گونه ضابطه بهداشتی و نظافتی و رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای اجرا نمی شود.شهر پر از سگ های ولگرد هست کافی است سری به شهر بزنید.در شهر پرند گرانفروشی میوه و گوشت وجوددارد.کرایه ها قانونی نیست.رانندگان ماسک نمی زنند.زباله ها در اطراف مجتمع ها و بلوک ها در فاز۶ کیسون به شکل بسیار فجیعی پراکنده هست.شهر مملو از جمعیت دست فروش و میوه فروش ثابت و سیاری هست که آلودگی صوتی ایجاد می کنند و از شهر و فرهنگ شهر سواستفاده می کنند و ماسک نمی زنند و کلی چهره شهر را مخدوش کرده اند.اتوبوس های تهران به پرند و بالعکس مقررات و ضوابط بهداشتی و نظافتی را رعایت نمی کنند.تاکسی ها و مسافربرهای شخصی هم رعایت حقوق شهروندی و مسافر را نمی کنند.