۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
سالانه ۱۰ میلیون تن شیر خام در ایران تولید می شود
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور:

سالانه ۱۰ میلیون تن شیر خام در ایران تولید می شود

ظفری، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور گفت: در حال حاضر سرانه مصرف لبنیات در کشور ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم بیشتر نیست.

 به گزارش بازار، علی احسان ظفری افزود: لبنیات نیاز مبرم خانوار است و باید جزء سفره اصلی خانوارها باشد ولی متاسفانه امروز قیمت های بالای لبنیات باعث شده مردم کمتر از این ماده غذایی مصرف کنند.

وی اظهارداشت: دامداران می گویند نهاده های دامی با قیمت مصوب در اختیار قرار نمی گیرد به ناچار باید خوراک دامی را از بازار با نرخ های بالا تهیه کنیم به همین دلیل قیمت شیرخام خود را ۵۰ تا ۶۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب دولت تحویل کارخانه های لبنی می دهند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور گفت: طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی سالانه ۱۰ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می شود.

وی افزود: در حال حاضر شش تا هفت میلیون تن شیر خام تولیدی کشور جذب صنعت می شود.

ظفری بیان داشت: هم اکنون سرانه مصرف لبنیات در ایران ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم بیشترنیست این در حالیکه نیاز کشور بیش از دو برابر این رقم یعنی ۱۲۰ کیلو گرم است.

وی ادامه داد: سرانه مصرل لبنیات در سال ۱۳۸۹ به رقم ۱۲۰ کیلوگرم رسیده بود اما امروز در مرز ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی کشور در پاسخ به سئوالی که پرسیده شد علت کاهش مصرف لبنیات در کشور چیست، گفت: علی رغم رشد جمعیت متاسفانه به نحو باید و شاید در بحث زیرساخت های لبنیات فعالیت مناسبی در کشور صورت نگرفته است.

وی افزود: البته مجموعه اقدامات خوبی در خصوص ژنتیک، اصلاح نژاد دام ها و مباحثی از این دست در کشور انجام شده اما از نظر تغذیه دام با مشکلات زیادی مواجه هستیم به همین دلیل تولید شیر خام داخل به اندازه ای نیست که بتواند تمامی نیاز مملکت را بر آورده کند.

ظفری یادآورشد: ظرفیت منصوبه فرآوری محصولات لبنی در کشور بیش از دو برابر ظرفیت فعلی تولید شیر خام است.

کد خبر: ۴۸٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha