۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶
نکاچوب و نساجی به مدار تولید بازگشتند
معاون استاندار مازندران:

نکاچوب و نساجی به مدار تولید بازگشتند

تنکابن - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: نکاچوب و نساجی قائمشهر بااجرای طرح توسعه و تکمیل و رفع موانع به مدار تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسن خیریان پور عصر شنبه در مراسم افتتاح طرح های دهه فجر شهرستان تنکابن با بیان اینکه ۱۰۰ واحد تولیدی در استان به مدار تولید بازگشتند، ادامه داد: نکاچوب، نساجی قائمشهر، فولادین ذوب و پارس نئوپان از جمله این واحدهای تولیدی بودند که توانستیم با کمک مسئولان محلی هم در زمینه طرح توسعه و تکمیلی و هم رفع موانع موجود آنها را به صورت فعال با همه ظرفیت‌های تولید حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در کارگروه رفع موانع تولید مشکلات بالغ بر ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در مازندران مرتفع شده و به مدار تولید بازگشتند، خاطرنشان کرد: در مازندران ۴ پایانه صادراتی در زمینه‌های مختلف در حال ساخت بوده که ظرفیت بسیار مهمی برای صادرات انواع محصولات این استان ثروتمند به شمار می‌آیند.

خیریان پور با بیان اینکه به همت دولت تدبیر و امید، مازندران توانست به اتحادیه کشورهای اوراسیا الحاق شود، اظهار داشت: امکان صادرات بالغ بر ۵۰۰ قلم کالا با تعرفه‌های ترجیحی به کشورهای اوراسیا فراهم شده و تجار و صادر کنندگان می‌توانند از این فرصت ایجاد شده بهترین بهره‌برداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار تن کیوی و ۱۰۰ هزار تن مرکبات به کشورهای مختلف صادر شده است، گفت: با به بهره برداری رسیدن چهار پایانه صادراتی تمام دغدغه‌های کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات گل و گیاه، شیلات، برنج و باغی در زمینه بازار فروش حل می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه مازندران با تولید بیش از ۷ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، حرف برای گفتن در سطوح ملی و بین‌المللی دارد، افزود: امید می‌رود با بهره برداری رسیدن پایانه‌های صادراتی مازندران، کارکرد این استان به کار کرد ملی و فراملی بدل شود.

خیریان پور با اشاره به ظرفیت‌های تولید و محصولات باغی مازندران، تولید گیاهان دارویی را یکی از ظرفیت‌های منحصر به فرد این استان برشمرد و بیان داشت: ماهیان خاویاری و محصولات شیلاتی از دیگر ظرفیت‌های بسیار مهم مازندران بوده و به همین دلیل مازندران نیاز دارد تا در زمینه فرآوری، صنایع تبدیلی و بسته بندی، سورتینگ و برندسازی، فعالیت جدی‌تری را در جهت ایجاد ارزش افزوده برای محصولاتش آغاز کند.

کد خبر: ۴٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha