۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه تصویب شد
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه تصویب شد

مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نمایندگان در این جلسه ضمن رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به اعمال مدرک دوم فرهنگیان، کلیات طرح اصلاح ساختار بودجه را نیز تصویب کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت طرح‌ تنظیم بخشی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که از سوی شورای نگهبان اعاده شده بود، در جلسه امروز با حضور طحان نظیف عضو حقوقدان این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایراد اصل ۷۵ گرفته بود که بار مالی اعمال مدرک دوم فرهنگیان از طریق ردیف بودجه اعتباری پیش بینی شده، برای امسال حل شده و وزارت آموزش و پرورش مکلف شد تا مدرک دوم فرهنگیان را امسال اعمال کند.

مفتح تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از پرسش‌های شورای نگهبان نسبت به این طرح این بود که بار مالی آن برای سال‌های بعد چه خواهد شد، من در این جلسه توضیح دادم، وقتی احکام استخدامی هر سال برای افراد تعیین می‌شود دولت هم براساس همان احکام قانونی میزان هزینه ها را در بودجه سالانه استخراج می کند،  مثلا طبق قانون برای افراد پایه حقوق تعیین می‌شود و با گرفتن آن حقوقشان افزایش پیدا می‌کند بنابراین دولت در بودجه سالانه با محاسبه این احکام بودجه دستگاه‌ها را مشخص می‌کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تاکید کرد: براین اساس با تصویب طرحی برای اعمال مدرک دوم و بالاتر فرهنگیان در بودجه امسال، دولت موظف می‌شود در سال‌های بعد آن را در تامین هزینه‌ها لحاظ کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به بررسی طرح احکام کلی بودجه سال ۱۴۰۰ در نشست امروز گفت: این طرح در جلسات متعدد مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود و امروز کلیات طرح با ۱۵ بند به تصویب رسید و بررسی جزئیات آن به جلسه بعد موکول شد.

مفتح اظهار کرد: طرح احکام کلی بودجه یا اصلاح ساختار بودجه در صورت تصویب در صحن و تایید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود تا دولت با رعایت این موارد،  بودجه سال ۱۴۰۰ را تدوین کند

کد خبر: ۴۸٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha