۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
واگذاری مدیریت تمامی صندوق های ETF تا پایان سال ۱۴۰۰
معاون وزیر اقتصاد و دارایی اعلام کرد

واگذاری مدیریت تمامی صندوق های ETF تا پایان سال ۱۴۰۰

معمارنژاد، معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تنها بحث واگذاری مدیریت صندوق دارا سوم تا پایان سال ۱۴۰۰ مطرح نیست بلکه طبق قانون مدیریت تمامی صندوق ها اعم از دارا یکم، پالایشی یکم و دارا سوم تا پایان سال ۱۴۰۰ بر مبنای قانون واگذار خواهد شد.

به گزارش بازار، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد و دارایی افزود: بهتر اینکه مردم سرمایه گذاری خود را در سهام و بورس از طریق این صندوق ها مدیریت کنند.

وی اظهارداشت: صندوق دارا سوم که روز چهارشنبه هفته قبل دولت تصویب کرده مشتمل بر سه سهم بانک ملت، تجارت و صادرات است.

معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: ارزش روز سهام باقیمانده دولت در سه بانک خصوصی ملت، تجارت و صادرات ۲۴ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: هر ایرانی می تواند پنج میلیون تومان از واحدهای این صندوق را با تخفیف ۲۰ درصد خریداری کند.

معمارنژاد اظهارداشت: در صندوق های قبلی پنج درصد برای بازارگردانی نگهداری می شد در این صندوق به جهت اینکه دولت می خواهد بازارگردانی قوی تری انجام دهد ۱۰ درصد برای بازارگردانی در نظر گرفته که عملا می تواند واحدهای این صندوق را جذاب ترکند.

وی ادامه داد: تمام تلاش بر اینکه درآبان ‌ماه سال جاری صندوق دارا سوم در بورس ارائه و هر ایرانی می تواند با کد ملی خود واحدهای این صندوق را خریداری کند و الزامی به داشتن کد بورسی نیست.

معاون امور بیمه، بانک و شرکت های دولتی وزیر اقتصاد و دارایی گفت: افرادی که کد بورسی دارند از طریق کارگزاری های خود و یا از طریق شبکه بانکی و کسانی که کد بورسی ندارند از طریق درگاه‌ های الکترونیکی بانک ‌ها می ‌توانند نسبت به خرید واحدهای سرمایه‌گذاری دارا سوم تا سقف ۵ میلیون تومان اقدام کنند.

وی افزود: کسانی که قبلا تا ۵ میلیون تومان سهام دولت را در قالب دارا یکم و دارا دوم (پالایشی یکم) خریداری کرده‌ اند هم می‌توانند واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق دارا سوم را برای هر کد ملی تا سقف ۵ میلیون تومان با تخفیف ۲۰ درصد خریداری کنند.

کد خبر: ۴۸٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha