۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
 آمادگی گیلان برای تاسیس کارخانه فرآوری چای در گرجستان
استاندار گیلان اعلام کرد

آمادگی گیلان برای تاسیس کارخانه فرآوری چای در گرجستان

رشت- استاندار گیلان گفت: این استان برای تاسیس کارخانه مشترک فرآوری و بسته بندی چای توسط بخش خصوصی در گرجستان آمادگی دارد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در دیدار اکبر قاسمی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در گرجستان به پیشینه افزون بر دو دهه ارتباطات گسترده سیاسی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور به ویژه با محوریت گیلان اشاره و اظهار کرد: به سبب همدلی، عزم و اراده قوی موجود در سطح مدیران اقتصادی استان و همچنین تجار و بازرگانان گیلانی، فضای مطلوبی در خصوص گسترش مبادلات تجاری با همسایگان شمالی وجود دارد.

وی به هدف‌گذاری ۶۰۰ میلیون دلاری استان گیلان در صادرات غیرنفتی طی سال‌جاری و رشد بیش از ۳۵ درصدی این شاخص تا زمان حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: متناسب با شرایط کرونایی در راستای گسترش ارتباطات با کشورهای همسایه، رویکرد ارتباط تصویری در دستور کار قرار گرفته و پس از بهبود شرایط این بیماری، حضور میدانی مسئولان دو طرف به طور قطع تقویت می شود.

استاندار گیلان با یادآوری اینکه عمده چای تولیدی در کشور مربوط به گیلان است، از آمادگی این استان برای همکاری در جهت تأسیس کارخانه مشترک فرآوری و بسته بندی چای توسط بخش خصوصی در گرجستان خبر داد و گفت: تشکیل سرای تجاری ایرانیان در گرجستان همچون روسیه و نیز برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی، بازرگانی و کشاورزی در جهت گسترش روابط تجاری، اثربخش است.

وی اظهار کرد: با توجه فرصت های سرمایه گذاری موجود در گیلان به ویژه منطقه آزاد انزلی و نیز پیوندهای فرهنگی و اجتماعی دو کشور بستر حضور سرمایه‌گذاران و توسعه روابط در زمینه های مختلف مهیاست.

گیلان از استان‌های پویا و فعال در ارتباط با گرجستان است
در این دیدار سفیر جدید کشورمان در تفلیس نیز گیلان را یکی از استان های پویا و فعال در ارتباط با گرجستان عنوان کرد و گفت: باتوجه به وجود قدمت بالای روابط، ظرفیت سازی برای گسترش فعالیت های اقتصادی و توسعه مناسبات فرهنگی و اجتماعی امری ضروری است.

اکبر قاسمی با بیان اینکه برای ایجاد تحرک در ارتباطات دو کشور، زمینه سازی برای حضور تجار گیلانی در قالب برگزاری نمایشگاه عرضه توانمندی ها را در دستور داریم، افزود: از تمامی امکانات و فرصت ها برای رونق ارتباطات و مناسبات دو کشور بهره می‌گیریم.

کد خبر: ۴۸٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha