۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
پروژه ۱۰ ساله به نیمه راه رسید/ اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای باند دوم محور بیرجند- قاین
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی

پروژه ۱۰ ساله به نیمه راه رسید/ اعتبار ۱۰۰ میلیاردی برای باند دوم محور بیرجند- قاین

بیرجند-داعی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: اجرای ۱۰۰ کیلومتر باند دوم محور بیرجند- قاین به عنوان یکی از حادثه خیز ترین محورهای استان اکنون به نیمه راه رسیده است.

وحید داعی در گفتگو با بازار اظهارکرد:  محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم و حیاتی در راستای توسعه زیرساخت های شرق کشور از گذشته مطرح بوده و این محور از چابهار، زاهدان، بیرجند عبور کرده و به مشهد اتصال می یابد.

وی با بیان اینکه این محور در سه استان پهناور شرق کشور است، گفت: بخش عمده ای از این محور در خراسان جنوبی بوده که این محور علاوه بر ترافیک عبوری ترانزیتی، ترافیک محلی نیز در این محور بسیار بالا بوده است.

وی با بیان اینکه قطعه ای از این کریدور در خراسان جنوبی شامل قطعه بیرجند تا قاین است، افزود: این قطعه دارای ترافیک ترانزیتی و محلی بسیار بالا بوده که همه ساله متاسفانه شاهد تصادفات بسیار بالایی در این محو و تحمیل خسارت های جانی و مالی برای هم استانی ها بوده ایم.

داعی ادامه داد: عملیات اجرایی دوبانده سازی محدوده بیرجند تا قاین از سال ۸۹ شروع شده که شامل ۱۰۰ کیلومتر است.

اعتبارات محدود عامل کندی پیشرفت پروژه
وی گفت: از سال ۸۹ که عملیات آغاز شده تا سال ۹۷ حدود ۴۰ کیلومتر از این محور دوبانده شده که متوسط سالیانه ۴ کیلومتر دوبانده سازی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اعتبار تخصیص یافته برای این محور تا پایان سال ۹۷ را ۱۶ میلیارد تومان دانست و گفت: اعتبارات محدود سبب شد تا عملیات دوبانده سازی محور با کندی پیش رود.

داعی گفت: در انتهای سال ۹۷ با پیگیری های استاندار و در دو سفر ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به استان سبب شد تا طی دو سال ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات سبب تحولاتی از نظر اجرایی در پروژه شده است، افزود: در حال حاضر ۵۵ کیلومتر از این محور زیر بار عبور رفته و تقریبا در یک سال ۱۵ کیلومتر عملیات دوبانده سازی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون ماده الحاق را برای اولین بار در تاریخ راهسازی خراسان جنوبی بسیار مهم دانست و گفت: برای اولین بار توانستیم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت تسهیلات از طریق بانک مسکن برای پروژه اخذ شود که تاکنون دو قسط آن پرداخت شود.

افتتاح ۱۳ کیلومتر باند دوم بیرجند قاین به زودی
داعی گفت: از ۴۵ کیلومتر باقیمانده ۱۳ کیلومتر آسفالت و در حال خط کشی و نصب تابلو هستیم که ظرف حداکثر سه هفته آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

وی گفت: ۱۰ کیلومتر دیگر نیز از این مسیر آماده آسفالت داریم که در حداقل زمان ممکن آسفالت خواهد شد.

داعی اذعان داشت: ۲۲ کیلومتر باقیمانده نیز ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش میکنیم تا در حداقل زمان ممکن پرونده دوبانده سازی این محور بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۵ پیمانکار با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنیگن و ۳۰۰ نفر پرسنل در دو شیفت کاری مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۴۸٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha