۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
پیش‌بینی هفته‌ای سبز با وجود آغازی خونین
تحلیل روزانه بورس؛

پیش‌بینی هفته‌ای سبز با وجود آغازی خونین

یک کارشناس بازار سرمایه از هفته‌ای مثبت و سبز برای تالار شیشه‌ای بورس خبر داد.

بازار؛ گروه بورس: شاخص کل بورس امروز به شدت قرمز رنگ بود، شاخص کل امروز بیش از ۴۷ هزار واحد ریزش کرده و به مقدار یک میلیون و ۵۱۴ هزار واحد رسید، شاخص کل امروز بیش از ۳ درصد ریزش داشت، نمادهای پالایشی که هفته گذشته سبز رنگ بودند نیز امروز به شدت قرمز بودند، نمادهای فولاد، فملی، تایپکو، کگل، شپنا، شتران و شبندر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند، در فرابورس نیز نمادهای آریا، کگهر، زاگرس، صبا و هرمز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس از خود بر جای گذاشتند.

در بین گروه های بورسی نیز بانکی ها و محصولات کاغذی برترین گروه های بورسی از منظر حجم و ارزش معاملات بودند، در نمادهای بورسی تنها ۵۲ نماد مثبت بوده و ۲۹۲ نماد در وضعیت قرمز قرار گرفتند، در فرابورس وضعیت کمی بهتر بوده و ۲۰۳ نماد منفی و ۷۲ نماد مثبت بودند، بیشترین ریزش امروز مختص شاخص ۳۰ شرکت بزرگ بوده که بیش از ۴درصد ریزش داشت، شاخص کل فرابورس نیز تنها ۱.۹۶ درصد ریزش داشت تا نشان دهد بازده فرابورس در این روزها بیشتر از بورس است. اما کمترین ریزش مختص شاخص هم وزن بوده که ریزش ۱.۳۴ درصدی را کسب کرد، در نتیجه نمادهای کوچک و متوسط این روزها بازده بسیار بهتری نسبت به شاخص سازها دارند، در این باره با یکی از کارشناسان بازار سرمایه به گفتگو پرداخته ایم.

بازار سبز خواهد شد!
صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از هفته‌ای سبز برای بازار سرمایه خبر داد و گفت: با توجه به تثبیت بازارگردان‌ها و سهام خزانه در بازار سرمایه و همچنین تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، این هفته، یک هفته مثبت برای تالار شیشه‌ای خواهد بود.

وی افزود: صنایعی که از نوسانات بازار ارز سود برده‌اند مانند صنایع صادرات محور از جمله شرکت‌های پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و ...، برنده بازی پرسود دلار خواهند بود.

صفاری با اشاره به اینکه بانک مرکزی در پایان هفته، تأثیر نرخ ارز بر بازار را کنترل کرد، تصریح کرد: این تغییر اثر توسط بانک مرکزی باعث شد بانک‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌هایی که صادرات محور بودند، عملکرد بسیار خوبی را در بازار سرمایه به جای گذاشتند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: هفته آینده، بازار سرمایه روندی بهبودی خواهد داشت چرا که شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری باید صورتِ حساب ۶ ماهه حسابرسی نشده خود را تا آخر مهر ماه را تا روز ۱۵ آبان عرضه کنند.

صفاری در پایان بهترین استراتژی برای سرمایه‌گذاری را یافتن آن دسته از سهام‌هایی معرفی کرد که در هفته گذشته افت قیمت داشته‌اند و یا دارای DSP خوبی هستند زیرا می‌توانند سود مناسبی برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشند.

کد خبر: ۴۸٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مسعود IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      8 1
      والا الان سه ماهه همه میان میکن فردا از پس فردا بهتره و هر روز گند تر از دیروز حالا هم که شما اومدی ان شاالله نفست حق باشه و کلامت سینگال فرار از بازار نباشه
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      6 1
      نفرین بهتون همه سرمایه چند سالم تو بورس دود شد رفت هوا