۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
رفع ابهام استخدام رسمی ایثارگران در شورای نگهبان
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

رفع ابهام استخدام رسمی ایثارگران در شورای نگهبان

همدان - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از رفع ابهام استخدام رسمی ایثارگران در شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش بازار؛ حمیدرضا حاجی‌بابایی  اظهار کرد: با طرح استفساریه و پاسخ مثبت شورای نگهبان ابهامی که در تبدیل وضعیت و استخدام رسمی ایثارگران وجود داشت، برطرف شد.

وی با تاکید بر اینکه با ابلاغ این موضوع دستگاه‌های اجرایی موظف به تبدیل وضعیت کارکنان مشمول قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران هستند؛ گفت: طبق این ابلاغ کارکنانی که پیمانی، شرکتی و قراردادی هستند، استخدام رسمی می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: این استفساریه که «آیا منظور از تبدیل وضعیت استخدامی از شرکتی، قراردادی، پیمانی، به رسمی قطعی در تبصره (۱) بند (ذ) ماده (۸۹)، قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب، ۹۵/۱۲/۱۴ تبدیل وضعیت استخدامی افراد مذکور در ماده (۲۱) قانون جامع ایثارگران توسط دستگاه محل خدمت خود به رسمی قطعی است که خارج از سهمیه استخدامی و بدون آزمون جذب دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران شده‌اند؟ » با پاسخ مثبت شورای نگهبان، تکلیف استخدام ایثارگران روشن شد.

وی بیان کرد: طرح استفساریه بند (و) طبق ماده ۴۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه صورت گرفته که بر این اساس دولت باید افراد مشمول ماده (۲۱) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مصوب ۸۶/۴/۳ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن در زمان حاکمیت قانون برنامه پنج ساله پنجم مصوب ۸۹/۱۰/۲۵ به صورتی غیر از استخدام رسمی به کارگیری شده اند را براساس شرایط مندرج در بند (و) ماده (۴۴) قانون مذکور اصلاحات بعدی آن به صورت رسمی استخدام کند.

کد خبر: ۴۸٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha