۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
اختصاص تخت‌های بیمارستان سپاه به بیماران کرونایی
معاون بهداشت و درمان کل سپاه اعلام کرد

اختصاص تخت‌های بیمارستان سپاه به بیماران کرونایی

عبداللهی، معاون بهداشت و درمان کل سپاه گفت: در موج‌های اول و دوم شیوع ویروس کرونا در بیمارستان بقیه الله (عج) قریب به ۵۵۰ تخت؛ بیمار بستری شدند و امروز نیز حدود ۳۰۰ بیمار بستری هستند.

به گزارش بازار، سردار احمد عبداللهی، معاون بهداشت، درمان و دفاع زیستی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی تلفنی با رادیو گفتگو، افزود: بنابر ابلاغ ستاد کل به نیروهای مسلح بر حسب فرمان رهبر انقلاب فرمانده کل قوا، ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی‌مان را از ابتدا در اختیار بیماران کرونایی قرار داده بودیم.

وی افزود: از هفته گذشته فرمان به حضور ظرفیت حداکثری صادر شد و تمام مراکز درمانی‌مان را با حداکثر ظرفیت در خدمت بیماران کرونایی قرار داده‌ایم. تمام عمل‌های غیر اورژانس را لغو کرده‌ایم و بستر و شرایط را فراهم کردیم تا چنانچه مراجعه‌ای از بیمار کرونایی داشته باشیم پذیرا و خدمتگزارش باشیم.

معاون بهداشت، درمان و دفاع زیستی کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت تختی که به بیماران کرونایی اختصاص داده شده، تخت‌های بیمارستان سپاه بوده است، گفت: در موج‌های اول و دوم شیوع ویروس کرونا در بیمارستان حضرت بقیه الله (عج) حدود ۵۵۰ تخت بیمار بستری کرده بود و امروز ۲۷ مهر هم نزدیک به ۳۰۰ بیمار در بیمارستان بستری هستند. سایر بیمارستان‌هایمان هم در کشور همین وضعیت را دارند و در خدمت بیماران کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه مشکل تخت یا کمبود تخت نیست، متذکر شد: در واقع اقدامات پیشگیرانه و تمهیداتی که افراد بیمار نشوند و قطع زنجیره تماس مهمترین هدف است. در ابتدای بیماری کرونا بود، پویش‌های مختلف عمومی وجود داشت که در خانه بمانیم تا کرونا را شکست دهیم یا پویش ما کرونا را شکست می‌دهیم. اما متاسفانه این‌ها در یک مقطعی از زمان بود و فراموش شد. الان هم، چون بیماری کرونا وجود دارد باید همچنان آن پویش‌ها را دنبال کنیم.

سردار عبداللهی افزود: آنچه به عنوان نکات پیشگیرانه هست مانند استفاده از ماسک؛ عدم حضور در تجمع‌ها و شستشوی دست‌ها و سایر شیوه نامه باید رعایت شود. اگر این اتفاقات بیفتد و اجازه ندهیم افراد بیمار شوند و بیماری از فرد بیمار به فرد سالم سرایت نکند، این اقدام مدبرانه است.

کد خبر: ۴۸٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha