۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
 کشاورزان زنجانی ۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند
رئیس جهاد کشاورزی زنجان:

کشاورزان زنجانی ۷ هزار میلیارد تومان درآمد داشتند

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه استان تولید کننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است، گفت: مجموع در آمد کشاورزان استان از برداشت محصولات باغی و زراعی بیش از هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

جوادتاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار،با بیان اینکه زنجان در تولید محصول زیتون، سبر، گردو، انگور در کشور سرآمد است، گفت: ۵۱۰ هزار هکتار از مساحت استان زیر کشت محصولات زراعی و باغی است.

وی با بیان اینکه زنجان تولید کننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است، اظهار کرد: مجموع در آمد کشاورزان استان از برداشت محصولات باغی و زراعی بیش از هفت هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه درحوزه باغبانی ۴۵۶ هزار تن ازمحصولات کشاورزی استان با ارزش ریالی دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برداشت شده است، گفت: در حوزه زراعت هم دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن با ارزش ریالی بیش از پنج هزار تومان برداشت شده است.

تاراسی تاکید کرد:  کاشت گندم در بیش از ۳۰۸ هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان آغاز شده و بذور مورد نیاز سطوح زیر کشت گندم طبق روال سال گذشته ۳۰ درصد از طریق بذور اصلاح شده می باشد و ۷۰ درصد هم از طریق بذور خود مصرفی کشاورزان  تامین می شود. 

وی گفت: در حال حاضر ۱۱ شرکت در تولید بذور گندم اصلاح شده در زنجان  فعالیت می‌کنند و این استان در تولید بذور گندم رتبه برتر کشوری را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه بذرهای گندم با معیارهای علمی تهیه شده و در اختیار کشاورزان  استان قرار می گیرد، ابراز کرد: استفاده از بذرهای اصلاح شده بهره‌وری تولید محصول گندم را افزایش می دهد. 

تاراسی کیفیت گندم تولیدی امسال را بسیار خوب اعلام کرد و گفت: کیفیت گندم امسال بهتر از سال گذشته بود. 

کد خبر: ۴۸٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha