۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
صندوق بازنشستگی نروژ و درآمد ده‌ها میلیارد دلاری در دوران کرونا
با سرمایه گذاری در شرکت های فناوری انجام شد؛

صندوق بازنشستگی نروژ و درآمد ده‌ها میلیارد دلاری در دوران کرونا

صندوق بازنشستگی نروژ، بزرگترین صندوق ذخیره مستقل جهان، ده ها میلیارد دلار ناشی از افزایش نرخ سهام شرکت های فن آوری در طی دوره شیوع ویروس کرونا درآمد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از صندوق بازنشستگی کشوری، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، سرمایه گذاری در بازارهای جهانی ۴۴ میلیارد دلار درآمد برای صندوق بازنشستگی نروژ به ارمغان آورده است. بازده سرمایه گذاری وجوه این صندوق که ۱.۲ تریلیون دلار ارزیابی می شود ۴.۳ درصد بوده است. این در حالی است که در نیمه اول سال، سرمایه گذاری های این صندوق با ضرر ۳.۴ درصدی روبرو شده بودند.

صندوق بازنشستگی نروژ در نظر دارد سرمایه گذاری های خود را در بازار آمریکا هم افزایش دهد، چراکه در آنجا شرکت های فناوری رشد سریعی را نشان می دهند.

شاخص Nasdaq Composite (سهام یکصد شرکت غیرمالی آمریکایی و بین المللی که برمبنای سرمایۀ بازار در بورس نزدک فهرست شده است) که بسیاری از شرکت های فناوری را دربر می گیرد، بیش از ۷۰ درصد نسبت به پایین ترین سطح خود در مارس ۲۰۲۰ افزایش یافته است. این شاخص که در ۲۳ مارس در سطح ۶، ۸۶۰.۶۷ واحد بود، طبق داده های Nasdaq تا ۱۴ اکتبر به ۱۱، ۷۶۸.۷۳ واحد رسیده است.

در پایان سپتامبر ۲۰۲۰، ۷۰.۷ درصد از دارایی های صندوق بازنشستگی نروژ در حوزه سهام، ۲.۷ درصد در املاک و مستغلات و ۲۶.۶ درصد در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه گذاری شده است.

کد خبر: ۴۸٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha