۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
تخصیص بیش از ۳ میلیون مترمکعب آب در سال آبی گذشته
مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد:

تخصیص بیش از ۳ میلیون مترمکعب آب در سال آبی گذشته

گرگان- مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه در سال آبی گذشته سه میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۸۹ مترمکعب تقاضای تخصیص آب در استان داشتیم از تخصیص حدود سه میلیون و ۳۱۹ متر مکعب آب به متقاضیان خبر داد.

سید محسن حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال آبی گذشته (۹۹-۸۹) برای تخصیص سه میلیون و ۳۶۹ هزار و ۴۸۹ مترمکعب آب تقاضای داشتیم که با تخصیص ۵۰ هزار مترمکعب از آن مخالفت شد.

وی با این توضیح سال آبی گذشته از مهر پارسال آغاز شده و تا ابتدای مهر امسال ادامه داشت، افزود: در مجموع ۳۰۲ تقاضای تخصیص داشتیم که با ۲۸۷ مورد آن موافقت و با ۱۵ مورد آن مخالفت شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه سال گذشته آبی با تخصیص سه میلیون و ۳۱۹ هزار و ۴۸۹ مترمکعب آب در استان موافقت شده به جزییات واگذاری‌ها اشاره و اضافه کرد: بیشترین میزان تخصیص آب مربوط به بخش مصارف شرب و بهداشت بود که با ۱۳ مورد تقاضا  یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۷۰۹ مترمکعب آب تخصیص یافت.

وی ادامه داد: همچنین در سال آبی گذشته برای تخصیص آب در مصارف کشاورزی ( دام، طیور، گلخانه و صنایع وابسته) ۲۵۲ مورد تقاضا داشتیم که ۲۳۷ مورد آن موافقت شد و ۹۹۵ هزار و ۹۹۴ مترمکعب آب به متقاضیان تخصیص یافت و ۱۳ مورد درخواست برای تخصیص ۳۰ میلیون مترمکعب آب مخالفت شد.

حسینی بدون اشاره به دلایل مخالفت با تقاصای تخصیص آب، تصریح کرد: همچنین برای تخصیص آب در بخش صنعت و خدمات ۳۹ مورد تقاضا داشتیم که با تخصیص ۲۰ هزار مترمکعب آب در دو مورد تقاضا مخالفت شد و ۵۰۴ هزار و ۷۸۶ مترمکعب به متقاضیان این بخش تخصیص یافت.

کد خبر: ۴۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha