۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کاهش ۲۵ درصدی سفرهای بین استانی
معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد

کاهش ۲۵ درصدی سفرهای بین استانی

رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش ۲۵ درصدی سفرهای بین استانی در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی افزود: سفرهای میان استانی حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است، اما به نیروهای قهریه، جریمه و منع تردد و محدودیت سفرها متوسل شویم.

وی گفت: مردم باید توجه داشته باشند که مراقبت و مراعات مقررات بهداشتی در اجتماع؛ ضروری و لازم الاجراست.

معاون وزیر بهداشت افزود: بیمارستان‌های تهران در هفته گذشته حدود ۲ هزار بستری مبتلا به کرونا ثبت کردند که البته آمار قطعی بیش از این رقم است.

وی گفت: در حال حاضر یک عامل به عنوان محدودیت کرونایی نمی‌تواند به تنهائی اثربخش باشد و باید مجموعه عواملی را به کار بست تا ثمربخشی ملموسی در کاهش مبتلایان به کرونا مشاهده کرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: محدودیت‌ها باید از داخل خانواده و خانه‌ها شروع شود، چون در شرایط فعلی الگوهای ابتلا به کرونا به ابتلای خانوادگی تبدیل شده و این بدان معناست که رفت و آمد خانوادگی افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در خارج از محیط خانه هم باید از رفت و آمدها و کارهای غیرضروری جلوگیری شود و اعتقاد بنده اینست که برای افراد خاطی و آن دسته از عزیزانی که به مقررات بی توجهی می‌کنند باید جریمه سنگینی در نظر گرفت.

معاون وزیر بهداشت افزود: قرار نیست همه ظرفیت بیمارستان‌ها به مبتلایان کرونایی اختصاص داده شود و وقتی از تکمیل ظرفیت کرونایی بیمارستان‌ها صحبت می‌کنیم یعنی آن میزان تختی که برای کرونا تعریف شده بود تکمیل شده است.

رئیسی درباره اعمال دورکاری کارمندان نیز گفت: برای افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند اختیار اعمال هر کاری به استانداران واگذار شده است، البته در برخی از مراکز و اداره ها، کاهش نیروی کار سبب شلوغی و ازدحام می‌شود پس نمی‌توان در همه دستگاه‌ها از روش دورکاری بهره گرفت.

کد خبر: ۴۸٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha