۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
انرژی های تجدید پذیر از فرصت های پربازده سیستان و بلوچستان هستند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

انرژی های تجدید پذیر از فرصت های پربازده سیستان و بلوچستان هستند

زاهدان - زنگنه، معاون امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: انرژی های تجدید پذیر از فرصت های پربازده این استان هستند که در صورت ایجاد زیرساخت های لازم، منافع زیادی را نه تنها برای دولت بلکه برای مصرف کنندگان نیز به دنبال دارد.

ماندانا زنگنه در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: با توجه به محدودیت های انرژی فسیلی و ضرورت بهره برداری از انرژی های تجدید پذیر می طلبد سرمایه گذاران در ایجاد پنل های خورشیدی و بهره برداری از این نعمت خدادادی ورود کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: ظرفیت تولید ۱۵۰ میلیون وات برق از انرژی های تجدید پذیر در سال به ۱۴ میلیارد و ۴۱۸میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پنل های خورشیدی زمینه اشتغال ۳۴۳ نفر را در سیستان و بلوچستان فراهم می کنند، تصریح کرد: راه اندازی یک سیستم خورشیدی به سرمایه گذاری وسیعی نیازی ندارد و همانند سایر تجهیزات بازار سیستم‎های خورشیدی به شدت رقابتی هستند.

زنگنه با اشاره به اینکه پنل های خورشیدی با قابلیت دریافت انرژی و تبدیل آن به الکتریسته روش مناسبی برای تولید برق محسوب می شوند، افزود: انرژی های تجدید پذیر از فرصت های پربازده سیستان و بلوچستان هستند که در صورت ایجاد زیرساخت های لازم، منافع زیادی را نه تنها برای دولت بلکه مصرف کنندگان نیز به دنبال دارد.

کد خبر: ۴۸٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha